۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۲۰
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85493153
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مدیرکل صنایع غذایی صمت: ثبت تولیدات سالانه مشکل تخصیص ارز را برطرف می‌کند

قزوین - ایرنا - مدیرکل صنایع غذایی و دارویی وزارت صمت گفت:ثبت برنامه تولید سالانه برای هر واحد تولیدی در سامانه جامع تجارت مشکل تخصیص ارز را برطرف می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نازنین داراب زاده روز چهارشنبه در جریان بازدید از شرکت دنون در قزوین اظهار کرد: امسال برای نخستین مرتبه تصمیمی اتخاذ شد تا دستورالعمل تخصیص ارز در وزارت صمت به بهترین شکل ممکن اجرایی شود.

وی اضافه کرد: بر اساس این تصمیمات الزامی کردیم تا تولیدکننده‌ها برنامه‌های تولید ۱۲ ماهه را در سامانه ثبت کنند و بر اساس آن کشور بداند که چه محصولی تا چه اندازه تولید شود و کمبودها در چه مواردی قرار دارد.

داراب زاده ادامه داد: امروز وزارت صمت به خوبی می‌داند که تخصیص ارز سالانه چقدر خواهد بود تا بازار با کمترین مشکل مواجه شود.

به گفته این مسوول، مشکل شرکت‌های مشابه دنون این است که در ابتدای شروع ارایه برنامه تولید در سامانه جامع تجارت قرار داریم و با هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌های متولی آینده روشنی را پیش روی صنایع غذایی و دارویی کشور شاهد خواهیم بود.

داراب زاده خاطرنشان کرد: نوسانات اقتصادی اگرچه محدودیت‌هایی را برای کشور ایجاد کرد، اما برای خیلی از تولیدکنندگان فرصت سودآوری داشت.

مدیرکل صنایع غذایی و دارویی وزارت صمت با بیان اینکه محصولات دنت به لحاظ طعم مطلوب همواره مورد توجه قشر نوجوان و کودکان قرار دارد، بهتر است که توجه بیشتری برای ارتقای کیفیت و سلامت این محصولات لحاظ شود که یکی از مهمترین آن بررسی پیشنهاداتی در راستای تغییر فرمولاسیون خوراکی است.

در ادامه این بازدید، اشکان نصر مدیر تولید شرکت دنت نیز به اهم مسایل مرتبط با واحد تولیدی پرداخت و اظهار کرد: فرآیند طولانی تخصیص ارز از بانک مرکزی، نبود مواد اولیه کافی از جمله تخصیص شکر و واردات قطعات یدکی تا ۱۸ ماه از عمده مشکلات این واحد تولیدی است.

گفتنی است، واحد تولیدی دنون در مساحت چهار هکتار سال ۹۰ با تکنولوژی ماشین آلات فرانسه در شهرستان راه‌اندازی شد و با تولید انواع دسر لبنی و شیرهای طعم دار سالانه ۱۸ هزار و۵۰۰ تن محصول تولید می‌کند.

این واحد تولیدی با سرمایه گذاری ثابت ۲۰ میلیون یورو و سرمایه در گردش یک هزار میلیارد ریال هم اکنون ۱۲۰ نفر نیروی کار دارد.

میانگین تولید این واحد تولیدی در سه سال گذشته ۱۵ هزار تن در سال بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha