۱۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۱۴
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85496892
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

استاندار گیلان: کیفیت آموزشی در مدارس دولتی تقویت شود

رشت - ایرنا - استاندار گیلان با بیان اینکه مدیران و معلمان باید موجب تحول در مدارس باشند بر ارتقاء کیفیت آموزشی در مدارس دولتی تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی روز یکشنبه در جلسه شواری آموزش و پرورش گیلان اظهار کرد: مدارس دولتی نباید تضعیف شوند؛بلکه کیفیت آموزشی باید به گونه‌ای باشد که خانواده‌ها رغبت بیشتری داشته باشند تا کودکان خود را در این مدارس ثبت نام کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید افراد مستعد و متدین برای شغل معلمی انتخاب شوند، افزود: برای این شغل باید از بکارگیری افراد بی انگیزه پرهیز شود و از مدیرانی بهره گرفت که با اصول اولیه روانشناسی آشنا باشند؛ لذا باید در انتخاب مدیران نیز دقت شود.

استاندار گیلان گفت: برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش آموزان نیز بایستی بر مبنای آموزش و تفریح برنامه‌ریزی شود تا در بخش آموزش، دانش آموزانی که نیاز به کلاسهای تقویتی دارند فرصت جبران داشته باشند.

عباسی با تاکید بر ایجاد فضای پرنشاط برای دانش آموزان اضافه کرد: همچنین در بخش برپایی اردوهای تفریحی نیز باید شرایطی فراهم شود تا دانش‌آموزان از مکانهای دیدنی گیلان بهره مند شوند و اعزام دانش آموزان به مناطق ییلاقی با رعایت نکات ایمنی انجام شود؛ همچنین زمینه بهره مندی دانش آموزان از سواحل و بازیهای ساحلی نیز فراهم شود.

جذب ۲ هزار و ۸۹۰ نومعلم در گیلان

همچنین مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در این جلسه اظهار کرد: پروژه استخدام نومعلمان جدید در دستور کار قرار دارد که بر این اساس ۲ هزار و ۸۹۰ نومعلم جذب خواهند شد که از این تعداد، یکهزار و ۱۱ دانشجو معلم هستند.

محمدحسین رمضانی افزود: جذب این تعداد نومعلم آمار بسیار خوبی است که در دولت سیزدهم انجام می شود و با جذب آنان حدود یک پنجم از نیروهایی که در آموزش و پرورش فعالیت خواهند کرد در این دولت مشغول به کار شدند.

وی به مولدسازی نیز اشاره و ادامه داد: با تشکیل کمیته برنامه ریزی در گیلان، شناسایی املاک مازاد آموزش و پرورش در این استان آغاز و تاکنون ۲۳ ملک شناسایی و تغییر کاربری آنها انجام شد؛ هم اینک نیز ۱۱ ملک آمادگی قرارگرفتن در مزایده را دارند.

وی بیان کرد: البته درآمد حاصله از فروش هر ملک در همان شهرستان هزینه خواهد شد و در این راستا برای ملک هایی که در شهرستان مذکور نیاز به مرمت و بازسازی دارند، هزینه خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha