۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۴۲
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85493485
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عامل کلاهبرداری از سالمندان در زنجان دستگیر شد

۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۴۲
کد خبر: 85493485
عامل کلاهبرداری از سالمندان در زنجان دستگیر شد

زنجان - ایرنا - رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان زنجان از دستگیری فردی خبر داد که در اجابت به درخواست کمک افراد سالمند، در دریافت وجه از عابر بانک، موجودی کارت آنها را خالی می‌کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس زنجان، سرهنگ کارآگاه محمدعلی آدینه لو روز چهارشنبه با بیان این مطلب افزود: در پی شکایت شهروندی سالخورده مبنی بر اینکه کارت عابر بانک وی از سوی مردی میانسال مورد سوء استفاده قرار گرفته است، پیگیری پرونده به صورت وی‍‍ژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی اظهارات مشخص شد که شاکی به دلیل کهولت سن از مردی که در محدوده دستگاه خودپرداز بازار پرسه می زده درخواست کمک کرده است که پس از انجام عملیات بانکی و تعویض کارت خود با شاکی در اولین فرصت موجودی کارت را به کارت دیگری منتقل کرده است.

سرهنگ آدینه لو با اشاره به اینکه مراتب شکایات مشابه مورد بررسی قرار گرفت، اظهار داشت: کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری پس از بررسی اظهارات مالباخته با یک سری تحقیقات میدانی و استفاده از شیوه های نوین پلیسی، فرد کلاهبردار را که در همان محدوده در کمین طعمه ای دیگر بود شناسایی، در اقدامی غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از او یک قطعه کارت عابر بانک متعلق به یکی از شکات را کشف کردند.

این مقام انتظامی افزود: متهم در بازجویی های اولیه منکر هرگونه جرمی بود که در ادامه تحقیقات در مواجهه با مالباخته و مستندات کشف شده به ۲۰ فقره کلاهبرداری از افراد سالخورده و بیسواد در شهر زنجان اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی استان زنجان با اشاره به معرفی متهم به دادسرا از شهروندان خواست از در اختیار گذاشتن کارت های اعتباری خود به افراد ناشناس خودداری کنند تا حسابشان مورد سوء استفاده قرار نگیرد.

کشف پنج دستگاه خودروی مسروقه در ابهر

فرمانده انتظامی شهرستان ابهر از کشف پنج دستگاه خودروی سواری مسروقه و دستگیری ۶ سارق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ کاراگاه هادی نوروزی افزود:‌ در پی اشراف اطلاعاتی پلیس مبنی بر وقوع چند فقره سرقت انواع خودرو در سطح حوزه استحفاظی شهرستان ابهر، موضوع با هماهنگی قضایی به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی و کلانتری های پنج گانه این شهرستان قرار گرفت.

وی اظهار داشت: ماموران حین گشت زنی هدفمند در سطح حوزه استحفاظی، خودروهای مذکور را کشف و ضبط کردند که در این خصوص ۶ نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان ابهر به مالکان خودروها و وسایل نقلیه توصیه کرد: حتما خودروی خود را به قفل پدال، دزدگیر و یا سایر تجهیزات بازدارنده مجهز و با رعایت کامل هشدارهای انتظامی فرصت سوء استفاده را از سارقان سلب کنند.

کشف ۲۰ فقره سرقت در اجرای طرح امنیت محله محور

فرمانده انتظامی شهرستان خدابنده گفت: در نتیجه اجرای طرح امنیت محله محور (زاجرات) ۲۰ فقره انواع سرقت کشف شد و ۱۷ نفر سارق دستگیر شدند.

سرهنگ محسن غنیمتی افزود: به منظور مبارزه با سرقت، دستگیری سارقان و کشف سرقت ها با تشکیل اکیپی مجرب از ماموران پلیس آگاهی و کوپ شهرستان، ضمن انجام گشت زنی هدفمند در سطح حوزه استحفاظی طرح امنیت محله محور(زاجرات) به اجرا در آمد.

وی اظهار داشت: در اجرای این طرح ۱۷ سارق دستگیر شدند که در تحقیقات اولیه به انجام ۲۰ فقره انواع سرقت اعتراف کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: دستگیری ۱۷ سارق و کشف ۱۲ فقره سرقت اماکن خصوصی، چهار فقره اماکن عمومی، ۲ فقره سرقت سیم و کابل و ۲ دستگاه موتور سیکلت مسروقه از نتایج اجرای این طرح است.

فرمانده انتظامی شهرستان خدابنده در پایان با اشاره به تشکیل پرونده مقدماتی و معرفی متهمان به مراجع قضایی تصریح کرد: اجرای طرح مبارزه با سرقت به صورت متناوب با تمام توان جهت برقراری امنیت پایدار در سطح شهرستان ادامه خواهد یافت و شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مشکوک امنیتی، مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.


دستگیری معتادان متجاهر و خرده فروشان مواد مخدر در زنجان

فرمانده انتظامی شهرستان زنجان از اجرای طرح کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در قالب جمع آوری معتادین متجاهر خبر داد و گفت: به منظور افزایش امنیت عمومی، پاکسازی نقاط آلوده و برخورد با خرده فروشان، با حضور چند اکیپ از فرماندهی انتظامی شهرستان زنجان به مرحله اجرا گذاشته شد.

سرهنگ داود مرسلی با اشاره به اینکه ماموران با اجرای این طرح موفق به دستگیری ۹ فروشنده خرد انواع مواد مخدر و جمع آوری ۲۳ نفر معتاد متجاهر شدند، افزود: در اجرای این طرح یک کیلو و ۷۴۰ گرم مواد مخدر سنتی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان زنجان با تاکید بر جدیت پلیس در اجرای مستمر طرح های پاکسازی نقاط آلوده، از مشارکت و همکاری خوب مردمی با پلیس قدردانی کرد.


دستگیری ۱۳ سارق و مالخر با کشف ۲۱ فقره انواع سرقت

فرمانده انتظامی شهرستان ابهر از اجرای طرح زاجرات و دستگیری ۱۳ سارق و مالخر و کشف ۲۱ فقره انواع سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ کاراگاه هادی نوروزی گفت: به منظور مبارزه با سرقت، دستگیری سارقان و کشف سرقت ها با تشکیل اکیپی مجرب از ماموران پلیس آگاهی و کلانتری ها، ضمن انجام گشت زنی های هدفمند، طرح زاجرات در سطح شهرستان ابهر به اجرا درآمد.

وی افزود: با هماهنگی به عمل آمده با مقام قضایی، در اجرای این طرح هفت سارق و ۶ مالخر شناسایی و دستگیر شده و به ۲۱ فقره سرقت شامل اماکن خصوصی، کابل برق هوایی، موتورسیکلت و دوچرخه اعتراف کردند.
سرهنگ نوروزی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرقانونی و مجرمانه توسط افراد مشکوک مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به مرکز فوریت های پلیسی اعلام کنند تا نسبت به دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha