نخستین همایش ملی «پیشران‌های سرکش اجتماعی» در کرمانشاه برگزار شد

کرمانشاه - ایرنا - نخستین همایش ملی پیشران‌های سرکش اجتماعی، آسیب‌ها و جرایم روز چهارشنبه با حضور شماری از محققان و پژوهشگران کشور با همکاری نیروی انتظامی و دانشگاه آزاد اسلامی در کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این همایش یک روزه که در تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد، ۱۲۰ مقاله از استان های مختلف به دبیرخانه آن ارسال شده بود که ۱۴ مقاله به صورت سخنرانی ارایه شد.

در آیین اختتامیه این همایش استاندار کرمانشاه اظهار کرد: جامعه و مردم این استان از یکسری خصیصه های ارزشمند همچون غیرتمندی، عشق به خانواده، افتخارجویی و عزت طلبی برخوردار هستند که این خصایص نیکو اگر به خوبی رشد و نمو پیدا نکرده و افراطی با آن برخورد شده و مدیریت نشود خود می تواند زمینه به وجود آمدن برخی مشکلات و سیب های اجتماعی در جامعه شود.

محمدطیب صحرایی افزود: وجود زمینه هایی مانند اشتغال پایدار، فضاهای ورزشی و اقدامات فرهنگی مناسب باعث خواهد شد تا پیشران های فرهنگی در جامعه تقویت و پیشران های ضدفرهنگی تضعیف شود.

نخستین همایش ملی «پیشران‌های سرکش اجتماعی» در کرمانشاه برگزار شد

وی با قدردانی از مشارکت محققان و پژوهشگران مختلف به ویژه در عرصه جامعه شناسی در این همایش تاکید کرد: مطالعات و دستاوردهای علمی محققان باید تلاش شود در کنار درنظر گرفتن مباحث نظری ناظر بر میدان باشد تا به نتیج تاثیرگذارتری منتهی شود.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه مسایل فرهنگی در جامعه باید رصد و به صورت دقیق شناسایی شود افزود: توجه به سبک زندگی و متناسب ساختن آن با زندگی ایرانی اسلامی می تواند از بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی در جامعه جلوگیری کند.

برنامه ریزی برای حل مشکلات آسیب های اجتماعی توام با نگاه به آینده باشد

معاون علوم، تحقیقات و فناوری فراجا نیز در این همایش گفت: پدیده های اجتماعی را باید با شیوه های علمی و دانشگاهی با در نظرگرفتن نگاه به آینده مورد بررسی، تحقیق و واکاوی قرار داد.

سردار سرتیپ محمد قصری افزود: در مورد مسایل اجتماعی ضمن آنکه نباید غافلگیر شویم باید هموار تلاش کنیم جلوتر از آنها حرکت کنیم و برای این امر باید آینده نگری مناسبی را در این زمینه داشته باشیم.

نخستین همایش ملی «پیشران‌های سرکش اجتماعی» در کرمانشاه برگزار شد

وی تاکید کرد: در این حوزه پلیس نیز ضمن انجام وظایف سازمانی خود باید تصویرسازی از آینده را در برنامه های مدیریتی خود برای برخورد و پیشگیری از آسیب های اجتماعی مورد توجه قرار دهد.

تشدید مجازات ها موجب افزایش آرامش نمی شود

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه نیز در این همایش با بیان اینکه در بررسی آسیب ها و جرایم باید عوامل تاثیرگذار و سرمنشاء آن را باید پیدا کرد گفت: اگر بخواهیم قوانین و مجازات ها به اهداف اصلی خود که همانا آرامش و امنیت در جامعه است برسد باید فراتر از نظام حقوق کیفری فکر و عمل کنیم.

سردار مهدی حاجیان با تاکید بر اولویت در پیشگیری افزود: امروزه تحولات مختلف به دلیل ارتباطات جهانی به کمترین زمان ممکن خود رسیده است و این ارتباطات نوین بدون شک با خود فرهنگ های خاصی به همراه دارد که اکر نتوانیم آنها را بومی سازیم دچار یک نوع تضاد خواهیم شد.

نخستین همایش ملی «پیشران‌های سرکش اجتماعی» در کرمانشاه برگزار شد

وی با بیان اینکه با تشدید مجازات ها نمی توان در جامعه آرامش ایجاد کرد گفت: در این راستا باید با اشراف اجتماعی تحولات را به صورت دقیق رصد کرده و عوامل تاثیرگذار در آنها را به سمتی هدایت کنیم که جامعه ما را به سمت دیگری منحرف نسازند.

سردار حاجیان با اشاره به اینکه حال کرمانشاه خوب نبوده و نبض آن تند می زند یادآور شد: متاسفانه سن اعتیاد در جامعه به شدت کاهش یافته و اگر همگی برای حل مشکل اعتیاد دست به دست هم ندهیم روند آن همچنان صعودی خواهد بود و جوانانی که باید چرخ اقتصاد استان را به حرکت درآورند در کوچه و خیابان ها بی سرپناه رها خواهند شد.

وی پیوند بین دانشگاه، پژوهش و اجرا را در استان مورد تاکید قرار داد و افزود: پیشران هایی در جامعه وجود دارد که در روند تحولی تاثیرگذار هستند که باید از این طریق این پیشران ها را شناسایی و نسخه ای واحد برای حل هر کدام در نظر بگیریم.

به گزارش ایرنا، در حاشیه برگزاری این همایش غرفه هایی نیز از سوی برخی دستگاه ها و ارگان های دولتی و خصوصی در زمینه آسیب های اجتماعی در جامعه دایر شده بود.

نخستین همایش ملی «پیشران‌های سرکش اجتماعی» در کرمانشاه برگزار شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha