ایجاد ناحیه صنعتی در روستای «خرق» خراسان‌شمالی مصوب شد

بجنورد-ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی گفت: ایجاد ناحیه صنعتی در روستای خرق شهرستان فاروج مصوب شد و به زودی اقدامات مربوط به اجرای آن آغاز می‌شود. 

محمدعلی نوایی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به نیاز مردم روستای «خرق» برای ایجاد واحدهای مختلف به ویژه ایجاد کارگاه های صنعت چوب، ایجاد این ناحیه صنعتی در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مصوب شد.

وی افزود: بیش از ۴۰ واحد چوب بری در این روستا فعال است که ایجاد این ناحیه صنعتی می تواند زمینه های رونق فعالیت آنان را فراهم کند، با توجه به شعار سال یکی از مهم ترین بسترها برای مشارکت دادن مردم در رونق تولید، تامین زیرساخت های مورد نیاز صنعت گران و تولیدکنندگان است که این مهم در شهرک ها و ناحیه های صنعتی به سادگی قابل تحقق است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی ادامه داد: ناحیه صنعتی روستای خرق در فاصله ۶۰ کیلومتری شهر فاروج ایجاد می شود و در فاز نخست ۱۵ هکتار زمین در این زمینه قابل تامین است.

نوایی خاطرنشان کرد: شرکت شهرک های صنعتی نسبت به جانمایی زمین و گرفتن مصوبه سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران و اخذ مصوبات کارگروه امور زیربنایی و شورای برنامه ریزی استان اقدام خواهد کرد.

وی با اشاره به پیگیری ها برای احتساب واحد صنعتی کیمیا داران نوین شمال به عنوان لکه صنعتی، گفت: با توجه به خطر ساز بودن تولیدات واحد صنعتی و نیاز به احداث و توسعه زیرساخت ها، شورای برنامه ریزی استان با لکه صنعتی واحد فوق موافقت کرد.

نوایی درباره تغییر نام ناحیه صنعتی شهید محمدزاده واقع در شهرستان گرمه به شهرک صنعتی شهید محمدزاده، تصریح کرد: مساحت ناحیه صنعتی محمدزاده از ۲۳ هکتار به ۱۲۱ هکتار افزایش یافته است، برخی از خدمات و زیرساخت ها عموما در نواحی صنعتی به دلیل مساحت کم و استقرار کمتر واحدهای صنعتی ایجاد نمی شود از این رو این ناحیه صنعتی به شهرک صنعتی تغییر کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: برخی خدمات مانند تصفیه خانه فاضلاب، شبکه جمع آوری فاضلاب و ایستگاه آتش نشانی در شهرک های صنعتی در صورت به حد نصاب رسیدن واحدهای واگذار شده، قابل ارائه است اما این خدمات در ناحیه صنعتی قابل ارائه نیست.

به گزارش ایرنا، خراسان شمالی با دارا بودن بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارای ۹ شهرک و ۹ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی است و در نواحی و شهرک های صنعتی این استان ۳۲۷ واحد صنعتی جواز بهره‌برداری دارند که میزان اشتغالزایی آن‌ها چهار هزار و ۹۱۱ نفر و میزان سرمایه‌گذاری در این واحدها نیز هشت هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha