۱۱ خرداد ۱۴۰۳، ۷:۵۷
کد خبرنگار: 5532
کد خبر: 85494481
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زنان در دولت سیزدهم رنگ ورزشگاه ها را دیدند

۱۱ خرداد ۱۴۰۳، ۷:۵۷
کد خبر: 85494481
زنان در دولت سیزدهم رنگ ورزشگاه ها را دیدند

قزوین - ایرنا - ورود زنان به ورزشگاه ها جهت تشویق تیم های مورد علاقه خود یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم و در عین حال نیز مطالبه دیرینه این قشر بود .

به گزارش ایرنا، تصاویر اینستاگرامی از حضور زنان و دختران در ورزشگاه آن قدر پر از شور و نشاط است که نمی شود با دیدنشان لبخند نزد، به عنوان مثال همین بازی اخیر شمس آذر قزوین و پرسپولین تهران در ورزشگاه سردار آزادگان تصاویری از دختران و زنان با لباس های قرمز یا سبز، صورت های رنگ شده و پرچم و شیپور در دست، نشان از فضایی پر از انرژی و رقابت به ما نشان داد..

از همه زیباتر، حضور مادرانی است که با فرزندان خردسالشان به ورزشگاه آمده اند، چرا که پسربچه هایی که برای نخستین مرتبه محیط ورزشگاه را در آرامش آغوش مادر تجربه می کنند، می تواند امیدی برای تغییر این فضای مردانه برای نسل های بعد هم باشد.

ورزشگاه ۱۵ هزار نفری سردار آزادگان قزوین در بازی اخیر میان پرسپولیس و شمس آذر میزبان ۱۲۰۰ زن بود، ۱۲۰۰ زنی که توانستند تیم محبوبشان را از نزدیک تشویق کنند و در کنار مستطیل سبز ورزشگاه فریاد بکشند و از نزدیک مسابقه را تماشا کنند، از برد و باخت تیمشان شادی کنند یا غمگین شوند و این تنها یکی از موهباتی است که زنان در دولت سیزدهم به آن رسیدند.

رییس جمهور شهید بدون تبلیغات و هیاهو، امکانی را برای زنان در ورزشگاه ها میسر کرد که برای آنان مثل یک بغض کهنه در گلو مانده و در روزمرگی و عادت گم شده، رو به فراموشی می رفت.

شهید سید ابراهیم رییسی مثل بسیاری از کارهای دیگرش بی سر و صدا و بدون تبلیغات این امر محال و نشدنی را شدنی کرد، هر چند بعد از شهادت این مرد هیچ صدایی بازگو کننده این واقعیت نبود.

جدا از آن بروز و ظهور تیمی مثل شمس آذر در شهری چون قزوین که با راهیابی به رقابت های لیگ برتر با خودش شور و نشاط زیادی به این شهر آورد، فوتبال دوستان و علاقه مندان به ورزش از این پس می توانند در شهر خود تجربه رفتن به ورزشگاه و تشویق تیم محبوبشان را به عنوان میزبان یک بازی داشته باشند که این احساس تعلق داشتن به ورزشگاه و تیم مورد علاقه شان را افزایش می دهد.

انجام این موضوع امکانی بود که در دولت سیزدهم برای بانوان سراسر میهن اسلامی میسر شد، امکاناتی که با اجتناب از مرکز گرایی به شهرستان ها هم رسید که گام مهمی در راستای گسترش عدالت اجتماعی بود.

از سوی دیگر، مسابقات ورزشی در قالب دربی در شهرستان ها، ورود گردشگران را افزایش داده و طرفداران تیم ها به خاطر تماشای مسابقات تیم شهرشان به قزوین آمده که همین مساله توانسته در افزایش رونق گردشگری منطقه طی یک سال گذشته نیز موثر باشد.

راهنمایان گردشگری در این رابطه معتقدند که حتی خرید یک بطری آب معدنی توسط یک گردشگر یعنی ایجاد رونق اقتصادی و ورود سرمایه به استان، چه برسد به اینکه تعداد زیادی وارد ورزشگاه شوند و برای تماشای تیم مورد علاقه خود تنقلات و خوراکی بخرند و احتمالا باک بنزین خودرویشان را پر کنند و عوارضی بپردازند، تازه همه اینها در حالتی است که گشتی در شهر نزنند، که اگر بزنند ورود سرمایه و رونق خرید چندین برابر نیز خواهد شد.

یک تیم می تواند به روی یک شهر رنگ بپاشد، رونق دهد و شور زندگی را در جوانانش بیدار کند، رییس جمهور شهید نیاز جامعه ما را به خوبی می دانست و مردمش را می شناخت، چرا که مردمی بود و درد آشنا.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha