امام جمعه کرمانشاه: توجه مجلس معطوف به معیشت مردم باشد

کرمانشاه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به آغاز به کار مجلس شورای اسلامی، گفت: نمره چهار ساله این مجلس را وضعیت معیشتی مردم تعیین می کند لذا این مجلس باید توجهش معطوف به معیشت مردم باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام حبیب الله غفوری در خطبه های نماز جمعه کرمانشاه بیان کرد: اینکه مجلس باید در برابر استکبار بایستد بحث دیگری است اما انتظار مردم ساماندهی اقتصاد و بهبود معیشت است.

امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: مجلس شورای اسلامی باید در خصوص حل مسکن ، ازدواج و اشتغال جوانان کمر همت ببنند و امیدواریم در استان کرمانشاه شاهد صفر شدن نرخ بیکاری باشیم.

در رژیم گذشته کشور مخروبه بود

حجت الاسلام غفوری اشاره ای به سالروز وفات امام خمینی (ره) داشت و گفت: امام راحل بر دنیای اسلام و ملت ایران حق بزرگی دارد چرا که ارزش های اسلامی را احیا کرد به گونه ای که امروز جامعه ما نسبت به رژیم پهلوی از جهت میدان داری ارزش های اسلامی زمین تا آسمان تغییر کرده است.

وی افزود: در گذشته شهرها و روستاها مخروبه بودند و فقط بالا شهر تهران آباد بود ، جاده و امکانات بهداشتی و آموزشی مناسبی وجود نداشت ، روستاها راه، برق ، آب و امکانات بهداشتی نداشتند و هیچکدام از مسوولان به روستاها سر نمی زدند اصلا کسی نمی توانست حتی مسوولان رده پایین را ببیند.

امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: در رژیم گذشته یک فرمانده پاسگاه با درجه گروهبان یا استوار حکومت مطلق بر جان و مال مردم منطقه داشت و حتی خوانین کشور ظلم هایی می کردند که باید در تاریخ بنویسند.

وی بیان کرد: ما شهامت و شجاعت را از امام راحل به ارث بردیم چرا که کسی در دنیا جرات نمی کرد بگوید اسراییل باید از بین برود و یا به آمریکا حرفی بزند در حالی که امروز ما می بینیم که اسراییل در حال از بین رفتن است و امام راحل با شهامت گفت: آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

حمله اسراییل به رفح نشانه ریاکاری آمریکاست

حجت الاسلام غفوری اشاره ای نیز به حمله رژیم اسراییل به رفح داشت و آن را نشانه ریاکاری آمریکا توصیف کرد چرا که این حمله با سلاح های آمریکایی انجام شد.

وی تصریح کرد: اسراییل بداند که هرچه بیشتر جنایت کند نابودی خودش را جلو می اندازد و به فضل الهی بساط استکبار و رژیم صهیونیستی برای همیشه برچیده خواهد شد.

کشت تریاک حرام است

خطیب جمعه کرمانشاه در ادامه خطبه هایش با اشاره به کشت تریاک و حرام بودن آن گفت: کشت تریاک هیچ توجیهی ندارد و نباید در این زمینه تسامحی صورت بگیرد و افرادی که اقدام به این کار می کنند بدانند که درآمدشان حرام است و نباید حتی یک دانه خشخاش در این استان کشت شود.

حجت الاسلام غفوری افزود: گزارش های دولتی می گوید که کشت خشخاش در استان کرمانشاه ریشه کن شده است اما گزارش های مردمی چیز دیگری می گوید.

وی اضافه کرد: برای ریشه کن کردن کشت خشخاش مسوولان کشوری باید به کمک مسوولان استان بیایند و جهادکشاورزی نیز باید برای کشت جایگزین با درآمد مناسب مانند زعفران همت کنند تا کسانی که اقدام به کشت خشخاش می کنند رزق حلال داشته باشند چرا که تریاک آفتی است که به جان مردم و خانواده ها افتاده است.

استان کرمانشاه بی نظیرترین فضای طبیعی را دارد

امام جمعه کرمانشاه در ادامه خطبه های خود با اشاره به در پیش بودن روز جهانی محیط زیست گفت: استان کرمانشاه بی نظیرترین فضاهای طبیعی را دارد و حفظ اقلیم چهار فصل آن بسیار مهم است.

وی تاکید کرد: انسان نشانه هایی از آیات الهی را در طبیعیت کرمانشاه می بیند لذا محیط زیست آن را باید حفظ کرد و ارتقا داد تا مردم سراسر کشور برای دیدن زیبایی های آن به این استان بیایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha