۱۸ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۲۱
کد خبر: 85501169
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه قصرشیرین: انتخابات صحنه عزت و حماسه است

۱۸ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۲۱
کد خبر: 85501169
امام جمعه قصرشیرین: انتخابات صحنه عزت و حماسه است

قصرشیرین- ایرنا- امام جمعه قصرشیرین گفت: انتخابات صحنه عزت و حماسه و رقابت برای خدمت است که در نظام جمهوری اسلامی این مهم بر مدار آموزه های وحیانی و ثقلین مشی می کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام صادق صالحی در خطبه های نماز جمعه این هفته قصرشیرین با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو افزود: انتخابات میدان تبیین و نه عرصه تخریب است از این رو در تبیین، چارچوب و ساختار نظام حفظ می‌شود اما در تخریب، چارچوب و قاعده نظام شکسته می‌شود.

وی اظهار کرد: در تبیین، گفتمان فرد نقد، انصاف رعایت می‌شود و نقاط قوت و ضعف با هم دیده می‌شود و همچنین با دشمن مرزبندی شده و استدلال محور گفتگوها و انتقادات است.

امام جمعه قصرشیرین با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص مساله انتخابات گفت: نامزدهای انتخاباتی بدانند که در موقعی خطرناک و محدوده حساس آبروی ملی وارد شده‌اند و باید به یاد داشته باشند حفظ عزت و آبروی ملی، در گرو انتخاباتی اخلاق‌محور است و ایام انتخابات، فصل مسابقه خدمت و بهار شکوفایی این منطق نورانی حضرت سیدالشهداء (ع) است.

وی ادامه داد: بهترین الگو در اخلاق سیاسی، رئیس‌ جمهور شهیدمان، شهید رئیسی است و پرواز تلخ اردیبشهت گویا همه محاسبات را درهم ریخت و شرایط جدیدی را همراه با تحیّر و بهت پدید آورد که هنوز هم ادامه دارد.

حجت الاسلام صالحی اظهار کرد: بسیاری از دستپاچگی‌ها و کاستی‌ها و ایرداها به تعداد کاندیداها و آرایش انتخاباتی جریان‌ها به همین تحیر درهم‌ریختگی دستگاه محاسباتی برمی‌گردد که تا حدودی طبیعی است و این دومین تجربه برای نسل اول و دوم پس از ۴۳ سال و یک تجربه جدید برای نسل سوم و چهارم است.

وی در ادامه به مناسبت روز ازدواج و اول ذی‌حجة بر ترویج فرهنگ ازدواج آسان تاکید کرد و افزود: نرخ باروری ‌ما در سال ۱۳۶۷، ۶ونیم بوده و در سال ۱۳۹۹ به یک‌وهفت رسیده که پایین‌ترین نرخ باروری در کشورهای منطقه و در کشورهای اسلامی است و ربط این مساله با فرهنگ ازدواج ساده و آسان این است که جمعیت، یعنی فرزند و فرزند، یعنی خانواده پس جمعیت جدای از خانواده نیست و خانواده هم جدای از ازدواج ساده و آسان نمی‌شود.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha