اعزام هشت‌هزار نفر از مردم استان مرکزی به آیین ارتحال امام راحل در تهران

اراک - ایرنا - معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: هشت‌هزار نفر از مردم این استان به شکل کاروانی از ۱۲ شهرستان به آیین ارتحال امام راحل در تهران اعزام می‌شوند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ پاسدار محمد گودرزی روز شنبه به مناسبت هفته امام‌شناسی در جمع خبرنگاران در اراک، افزود: این افراد از طریق ۳۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس به مرقد مطهر امام خمینی(ره) اعزام می‌شوند و حداکثر زمان سفر آنها بنا به مسافت شهرستان‌ها، ۲۴ ساعت است.

وی، شعار امسال هفته امام‌شناسی را «امام وعده‌های صادق» عنوان کرد و گفت: پیش‌بینی شده سه هزار نفر نیز با خودروهای شخصی از استان به این آیین اعزام شوند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: استقبال برای اعزام بسیار بالا است اما امکانات محدود است و تنها افرادی که زودتر ثبت‌نام کرده‌اند بر اساس سهمیه پذیرش شده‌اند.

سرهنگ پاسدار گودرزی عنوان کرد: مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) هر ساله با خیل عظیم عاشقان و با حضور مسئولان کشوری و لشگری و سخنرانی رهبر معظم انقلاب برگزار می‌شود اما این آیین به دلیل جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و شهادت سیدالشهدای خدمت ‌و همراهان ایشان، از حساسیت و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب سال گذشته فرمودند که امام نه فقط سرآمد روزگار ما، سرآمد تاریخ ایران است و هیچ جریانی قادر به حذف او نخواهد بود، چراکه خورشید را پشت ابر نمی‌توان پنهان کرد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: برنامه‌های ویژه‌ای نیز در طول مدت سفر برای زائران به حرم مطهر امام راحل از جمله حضور در قم، جمکران و گلزار شهدای تهران در نظر گرفته شده است.

سردار گودرزی گفت: اجرای مسابقه، حضور راوی در اتوبوس‌ها برای معرفی بیشتر سیره و سبک زندگی امام راحل، مستندسازی توسط تیم‌های خبرنگاری و فضاسازی تبلیغات شهری از دیگر برنامه‌ها است.

وی تصریح کرد: تبیین وعده‌های صادق امام راحل و معرفی چهره‌های الهی و سیاسی حضرت امام راحل، تبیین اندیشه و سیره امام راحل در اسلام ناب و مسئله فلسطین از دیگر برنامه‌ها است.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی افزود: برنامه‌های ویژه‌ای نیز برای زیارت اولی‌ها در نظر گرفته شده است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک‌هزار و ۴۸۰ نفر جمعیت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha