۱۴ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۴۵
کد خبرنگار: 2051
کد خبر: 85497439
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پیام نایب رییس مجمع جهانی اهل بیت(ع) به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی (ره)

اراک - ایرنا - نایب‌ رییس مجمع جهانی اهل بیت (ع) طی پیامی سی و پنجمین سالگرد رحلت جانسوز امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران را به آحاد ملت ایران به خصوص مردم ولایتمدار سرزمین آفتاب تسلیت گفته و بر ادامه راه و زنده نگه داشتن یاد و خاطره امام راحل و تجدید بیعت و پیروی از رهبر معظم انقلاب تأکید کرده است.

آیت‌الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» در این پیام که نسخه‌ای از آن روز دوشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آورده‌ است: ۱۴ خرداد ماه یادآور مصیبت عظیم و جانکاه ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) است. شخصیتی که در پرتو ایمان به خدا و با الهام از نهضت پربار حسینی و اتحاد مردم و با مجاهدت‌ها و مبارزات خستگی‌ناپذیر توانست کاخ ظلم و ستم را فروریزد و پرچم باشکوه حق و حقیقت را برافراشته نماید.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: بزرگ مردی که احیاگر اسلام ناب محمدی(ص) بود و شخصیت بی نظیری که در جهان بی روح و در عصر غربت معنویت و اخلاق و عدالت، برای برافراشتن پرچم دینداری و حمایت از محرومان و مستضعفان قیام کرد و با بسیج زنان و مردان برای مقابله با استعمار و استبداد، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را مبتنی بر شعار "استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی" در چارچوب دین و خردورزی بنیان نهاد.

در ادامه این پیام آمده است: داغ وداع با پیر و مراد ملت ایران، با انتخاب شایسته فرزند خلف آن امام (ره)، برای کشتی‌بانی کشتی عظیم انقلاب اسلامی، آرام گرفت و سپاس خدای را که در اوج و غلیان سوز فراق آن رحیل بی‌بدیل، انتخاب مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای دگربار نور امید را در دل‌های داغدارمان تجلی بخشید.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: در سالهای فقدان حضرت امام، مقام‌معظم رهبری به عنوان شاگرد ممتاز امام راحل با رهبری حکیمانه، داهیانه، عزتمندانه و شجاعانه خود التیام بخش این فراق بوده و توانسته است انقلاب اسلامی و میهن عزیزمان را از گردنه‌های صعب العبور به سلامت عبور داده و بر قله‌های افتخار و عزت برساند.

آیت‌الله درس نجف‌آبادی در این پیام افزوده است: قیام حق‌طلبانه ۱۵ خرداد، در تاریخ این مرز و بوم وجدان‌های آحاد ملت را بیش از پیش بیدار ساخت و بساط ظلم و جور طاغوت را با فریاد آزادیخواهی ملت بزرگ ایران در انقلاب اسلامی در هم پیچید و درس‌های زیادی از آن یادآوری می شود.

در این پیام آمده است: اکنون بیش از نیم قرن از قیام خونین ۱۵ خرداد به عنوان جنبشی ماندگار و رمز پیروزی اسلام بر کفر جهانی می‌گذرد و به عنوان برگ زرینی در کارنامه انقلاب اسلامی ایران به ثبت رسیده است، قیامی که سرآغاز تحولات بسیاری شد به طوری که از آن قیام الهی و تاریخی تاکنون و با سپری کردن سال‌های پرفراز و نشیب، ملت رشید ایران در راستای استمرار آرمان‌های بلند امام راحل و با پیروی از منویات حکیمانه مقام عظمای ولایت مصمم‌تر از قبل در برابر متجاوزان و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار ایستاده‌اند و لحظه‌ای کوتاهی نخواهند کرد و بر پیمان وثیق خود با امام راحل خواهند ماند.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: اینجانب با تسلیت سالروز رحلت جان‌گداز حضرت امام خمینی (ره) به محضر رهبر مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران اسلامی بویژه مردم مومن و ولایتمدار استان مرکزی و گرامی داشت سالروز قیام ۱۵ خرداد و ارج نهادن به مقام شامخ شهدا به‌ویژه شهدای این قیام، عزت و سرافرازی ایران اسلامی را در تمامی عرصه‌های جهانی و بین المللی از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha