زائران خراسان شمالی با ۴۷ دستگاه اتوبوس راهی حرم امام راحل می شوند

بجنورد-ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: زائران استان با ۴۷ دستگاه اتوبوس برای شرکت در آیین گرامیداشت سالروز ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی راهی تهران می شوند.

محمد مشتری روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: همزمان با سالروز ارتحال امام (ره)، یکهزار و ۵۰۰ زائران استان با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی به تهران اعزام می شوند.

وی افزود: زائران فردا(یکشنبه) به مرقد مطهر در تهران اعزام می شوند و روز سه شنبه به استان باز می گردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ناوگان اتوبوسی استان پیش از انتقال زائران به تهران، به وسیله تیم مشترکی از این اداره کل، پلیس راه و مدیران فنی شرکت های مسافری از نظر فنی بررسی می شوند تا زائران سفر ایمن داشته باشند.

به گزارش ایرنا، حضرت امام خمینی (ره) الگوی عالم عامل، وقت شناسی، مدیریت، شجاعت، خوش رفتاری، مردمداری، پارسایی و ساده زیستی ساعت ۲۲ و ۲۰ دقیقه شب سیزدهم خرداد ۱۳۶۸ به علت عارضه قلبی در سن ۸۷ سالگی چشم از جهان فروبست.

آیین تشییع پیکر امام راحل با حضور بیش از ۱۰ میلیون نفر (نزدیک به یک ششم جمعیت آن زمان کشور) نیز به عنوان بزرگترین تشییع تاریخ، به ثبت رسید.

سی و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) روز ۱۳ و ۱۴ خرداد در حرم مطهر امام راحل برگزار می شود.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha