دولت سیزدهم قطعی برق هرمزگان را به صفر رساند

بندرعباس- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان با اشاره به فرا رسیدن فصل گرما و ضرورت صرفه جویی انرژی برق در استان گفت: مردم این خطه گرمسیر تا سال ۱۴۰۰ شاهد قطعی، مقطعی برق بودند اما در دولت سیزدهم این مهم به‌گونه‌ای مدیریت شد که مردم در فصل گرما با قطعی برق مواجه نشوند.

به گزارش ایرنا، محمد کریمی روز شنبه در نشست خبری، با اشاره به طرح‌های تشویقی صرفه جویی انرژی برق در هرمزگان، افزود: مشترکان متناسب با میزان کاهش انرژی، امتیاز دریافت می‌کنند و با شرکت در قرعه‌کشی از جوایز ارزنده ای مانند خودرو، لوازم خانگی و کالای دیجیتال بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به طرح پویش «با انرژی» در راستای مصرف بهینه برق، بیان کرد: برای اجرای برنامه‌های تشویق محور صنعت برق، پویش ویژه ای به نام «با انرژی» از نیمه اردیبهشت امسال آغاز شده که تا پایان شهریور ادامه خواهد داشت و مردم هرمزگان می‌توانند به این پویش بپیوندند.

کریمی با بیان اینکه مشترکان هرمزگانی می‌توانند از طریق وب اپلیکیشن Ba-energy.ir در جریان این پویش قرار بگیرند، تصریح کرد: در کنار جوایز گسترده‌ای که برای قدردانی‌ از فعالان این پویش در نظر گرفته شده، محتواهای متنوعی برای آموزش راهکارهای مصرف بهینه برق در وب اپلیکیشن با انرژی قرار گرفته است.

وی افزود: انتظار می‌رود با اجرای پویش با انرژی، شاهد کاهش ١٥ درصدی مصرف برق مشترکان خانگی در هرمزگان باشیم که این کار با استفاده از راهکارهای ارائه شده در وب اپلیکیشن Ba-energy.ir به راحتی قابل انجام است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان از اختصاص قبض برق رایگان به مشترکانی که مصرف برقشان را کاهش می دهند، خبر داد و گفت: مشترکان هرمزگانی متناسب با میزان کاهش انرژی، امتیاز دریافت می‌کنند و با شرکت در قرعه‌کشی از جوایز ارزنده ای مانند خودرو، لوازم خانگی و کالای دیجیتال بهره‌مند می شوند.

کریمی با بیان اینکه تنها با چند راهکار ساده می توان مصرف برق را کاهش داد، گفت: برای کاهش مصرف برق کافی است اقداماتی از قبیل شستشوی کولرها قبل از آغاز فصول گرم ، استفاده نکردن از وسایل پرمصرف برقی در ساعت‌های اوج مصرف برق را انجام داد تا شاهد محسوس کاهش مصرف برق خود بود.

وی به نحوه نصب اپلیکیشن با انرژی اشاره کرد و افزود: این برنامه کاربردی در آدرس اینترنتی ba-energy.ir قابل دسترسی و نصب است و امکاناتی مانند شبیه‌ساز مصرف، نحوه محاسبه تعرفه های برق، باشگاه مشتریان و موارد دیگر برای مشارکت کنندگان، در این برنامه قرار گرفته که می‌تواند هرمزگانی‌ها را در اجرای برنامه‌های مصرف بهینه برق کمک کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha