تعطیلی یکشنبه، پیک مصرف برق هرمزگان را ۸۲ مگاوات کاهش داد

بندرعباس - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان با بیان اینکه تعطیلی یکشنبه هفتم مرداد مصرف برق استان را در ساعات پیک، ۸۲ مگاوات کاهش داد، گفت: حدود ۳۵ مگاوات از این کاهش مربوط به دستگاه های اداری و مابقی مربوط به سایر خدمات است. 

به گزارش ایرنا، محمد کریمی روز دوشنبه با اعلام این خبر بیان کرد: پیک روز یکشنبه یعنی روز تعطیل ۲ هزار و ۷۹۱ مگاوات بوده، در حالی که در روز کاری قبل از آن مصرف برق این استان ۲ هزار و ۸۷۳ مگاوات بوده است.

کریمی شهروندان و مشترکان را به مصرف بهینه و صرفه جویی بیشتر دعوت کرد و گفت: انتظار است شهروندان هرمزگان، مشترکان واحدهای تجاری، ادارات و مراکز و موسسه ها با ۱۵ درصد صرفه جویی، صنعتگران برق را در عبور از تابستان پرمصرف امسال یاری کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان اظهار کرد: در روزهایی که به واسطه گرمای بیشتر تقاضای مصرف افزایش پیدا می کند، در جهت پایداری شبکه و جلوگیری از خاموشی مصارف خانگی، برخی از خطوط اختصاصی در بخش های صنعت کشاورزی و مجتمع های تجاری با هماهنگی قبلی قطع می‌شوند.

وی با هشدار به مشترکان پرمصرف اضافه کرد: هر چند خاموشی برق خط قرمز مسئولان شرکت توزیع نیروی برق در این استان است، اما انتظار است مشترکان و شهروندان در این زمینه بیشتر همکاری کنند.

این مقام مسئول همچنین درباره مدیریت مصرف برق در واحدهای صنعتی و کشاوری اضافه کرد: براساس تفاهم نامه موجود واحدهای صنعتی و کشاورزی ملزم به مدیریت مصرف هستند و تاکنون دراین زمینه همکاری های خوبی انجام شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان در ادامه شهروندان را به پویش «باانرژی» دعوت کرد و گفت: با حداقل ۱۵ درصد صرفه جویی در مصرف برق و استمرار آن در طول تابستان، در قرعه کشی جوایز پویش با انرژی مشارکت داده می‌شود.

کریمی ادامه داد: ۳۰۰ دستگاه خودرو داخلی، هزار و ۵۰۰ جایزه یک میلیارد ریالی کمک هزینه خرید کالا، ۱۵ هزار جایزه ۱۰۰ میلیون ریالی کمک هزینه خرید کالا، ۱۵۰ هزار جایزه ۱۰ میلیون ریالی کمک هزینه خرید کالا و میلیون ها بسته اینترنت بخشی از جوایز پویش با انرژی است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق ادامه داد: پویش ۲۱*۱۵ با هدف کاهش ۱۵ درصدی مصرف برق در سراسر کشور طی ۲۱ هفته راه‌اندازی شده است، شهروندان می‌توانند با ارسال عکس کنتور برق خود به‌صورت هفتگی، در این پویش شرکت کرده و شانس برنده شدن در قرعه‌کشی ۳۰۰ خودرو و میلیاردها تومان جوایز ارزنده را به‌دست آورند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha