۱۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۵۹
کد خبرنگار: 948
کد خبر: 85496276
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

«دختر دانا» در خراسان‌شمالی کلید خورد

۱۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۵۹
کد خبر: 85496276
«دختر دانا» در خراسان‌شمالی کلید خورد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی گفت: طرح استانی «دختر دانا» با رویکرد ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی امروز (شنبه) در قالب قرارگاه شهید آوینی استان کلید خورد.

به گزارش ایرنا به نقل روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، تقی صادقی در این خصوص اظهار کرد: این طرح با رویکرد سبک زندگی ایرانی و اسلامی، هویت دخترانه، مشاوره زندگی و برنامه ریزی و توانمندسازی تشکیلاتی اجرا می شود.

وی تصریح کرد: دختران پایه دهم تا دوازدهم در شهرستان‌های راز و جرگلان، مانه و سملقان با این سبک از زندگی آشنا می شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی ادامه داد: این طرح پنج هزار دانش آموز دختر را در ۲ سال و در سطوح کلان، تخصصی و اختصاصی تحت پوشش قرار می‌دهد، به گونه ای که در این مدت روی محورها بر اساس زادبوم متمرکز شده و پس از ارائه چالش‌ها به راهکارها و نتیجه کار پرداخته می شود.

وی با بیان اینکه مرحله نخست این طرح در هر شهرستان سه روزه است و از ظرفیت اساتید کشوری استفاده می شود گفت: ارتباط با دانش آموزان در فضای مجازی استمرار پیدا می‌کند و دوره‌های تکمیلی در این خصوص برگزار می‌شود.

صادقی اضافه کرد: دانش آموزان دختر پس از آموزش‌های اولیه در قالب این طرح گروه بندی شده و تکالیفی از سوی سرگروه‌ها به آن‌ها ارائه می شود.

وی یادآور شد: راهکارهای ارائه شده از سوی گروه‌ها در حوزه‌های مختلف همچون چالش های سبک زندگی و آسیب ها با توجه به آموزش‌ها در قالب پادکست، فیلم کوتاه و مقاله ارائه می‌شود و در حوزه توانمندسازی نیز کتابخوانی، کار با رسانه، بازی تیمی، تشکیلاتی با عنوان «تاما» و دیگر فعالیت‌ها شکل می‌گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی خاطرنشان کرد: رها سازی از آسیب‌های اجتماعی و حرکت به سمت جامعه پویا و به نوعی رشد دختران هدفی است که این طرح دنبال می‌کند.

طرح قرارگاه شهید آوینی هویتی جریان ساز، گفتمان ساز، مردمی و مسئله محور است، از این رو مسائل اصلی فرهنگی و هنری استان با تکیه بر ظرفیت حلقه های میانی و نهادهای مردمی در قالب کارگاه ۲ روزه به عنوان یکی از طرح های مصوب قرارگاه شهید آوینی بررسی می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha