زائران خانه خدا از قشم با ۲ پرواز مستقیم عازم سرزمین وحی می‌شوند

قشم - ایرنا - معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: زائران بیت الله الحرام با ۲ پرواز مستقیم روز سه شنبه ۱۵ خرداد از فرودگاه بین المللی بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس راهی سرزمین وحی می شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ادریس راموز روز شنبه در جلسه هماهنگی اعزام زائران خانه خدا از جزیره قشم، افزود: این اتفاق علاوه بر اهمیت برای افزایش رفاه و رضایت قشموندان، تاثیرات مثبتی نیز در وجهه ملی و بین المللی این جزیره خواهد داشت.

وی ادامه داد: امسال با دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، جلساتی در تمامی دستگاه های دارای مسوولیت خدمت رسانی به زائران اعزامی از این جزیره به سرزمین وحی برگزار شد و امیدوار هستیم شاهد هم افزایی و همگرایی خوبی در حوزه های فرهنگی و ترافیکی برای اجرای این برنامه باشیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم توضیح داد: برنامه ریزی برای اجرای ویژه برنامه های فرهنگی و انجام تبلیغات محیطی درون شهر قشم و محورهای جاده ای جزیره صورت گرفته و همچنین برنامه هایی همزمان با برگزاری فرایض حج برای ایجاد فضایی معنوی در سطح جزیره پیش بینی شده است.

راموز اضافه کرد: برگزاری آیین بدرقه نمادین برای اعزام حجاج در فرودگاه بین المللی قشم و همچنین انجام مراسم استقبال از زائران بیت الله الحرام انجام می شود.

به گزارش ایرنا، مطابق برنامه اعلام شده ۴۸۱ نفر از زائران، روحانیون و عوامل اجرایی حج تمتع امسال در قالب سه کاروان با ۲ پرواز مستقیم از فرودگاه بین المللی قشم به مقصد جده در کشور عربستان سعودی عازم سفر زیارتی حج می شوند.

امسال یک‌هزار و ۴۱۹ زائر حج تمتع از هرمزگان به سرزمین وحی اعزام، که از این شمار ۹۳۸ زائر از فرودگاه بندرعباس و ۴۸۱ زائر نیز از فرودگاه قشم به سفر حج تمتع مشرف می‌شوند.

فرودگاه بین المللی قشم یکی از فرودگاه های بزرگ و مطرح کشور است که طول باند آن مناسب برای فرود هواپیماهای پهن پیکر است و توان سرویس دهی به تمامی هواپیماهای عبوری و پهن پیکر (به جزء ایرباس ۳۸۰) را در این منطقه دارد.

قرار گرفتن فرودگاه بین المللی قشم در این منطقه از خلیج فارس، فرصت مناسبی برای ارایه خدمات مناسب به هواپیماهای کوچک و بزرگ در مسیرهای داخلی و خارجی است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha