۱۲ خرداد ۱۴۰۳، ۲۲:۴۷
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85496683
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

باران و سیل با خسارت های زیاد ، زندگی در جنوب آلمان را مختل کرد

تهران- ایرنا- مقام‌های آلمانی شنبه اعلام کردند که بارش شدید باران در ایالت‌های جنوبی این کشور باعث به راه افتادن «سیل فاجعه‌بار» شده و خسارات گسترده‌ای به بار آورده است.

به گزارش ایرنا به نقل از دویچه وله، بارش باران در ایالت‌های باواریا و بادن وروتمبرگ در جنوب آلمان موجب سرریز شدن سدها و آغاز عملیات امدادرسانی گروه‌های نجات شده و در برخی مناطق نیز وضعیت اضطراری اعلام شده است.

با توجه به اینکه پیش‌بینی‌های هواشناسی حاکی از ادامه بارش‌ها در ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده است، از ساکنان این ایالت‌ها خواسته شده که احتیاط کرده و برای خروج از محل سکونت خود آماده باشند.

علاوه بر این، مسافرت قطارها میان مونیخ با «برگنتس» در اتریش و «مونیخ» در سوئیس لغو شده است. حرکت قطارها میان مونیخ و اشتوتگارت نیز از مسیر دیگری انجام می‌شود.

ساکنان برخی مناطق محل سکونت خود را ترک کرده و از حدود یک هزار و ۳۰۰ نفر از ساکنان «لیک کنستانس» در بادن ورتمبرگ خواسته شده است که خانه‌هایشان را ترک کنند. در منطقه دیدهورف نیز از مردم خواسته شده است که برای ترک خانه‌هایشان آماده شوند.

«مارکوس سودر» سروزیر ایالت باواریا شنبه گفت که «این شرایط بسیار طاقت‌فرسا» تمام نشده و «تازه شروع شده است.»

باواریا و بادن ورتمبرگ بیشترین آسیب را از بارش‌های سنگین و رعد و برق متحمل شده‌اند اما ایالت‌های شرقی ساکسونی و تورینگیا نیز با هوای نامساعد دست و پنجه نرم می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود بارش‌های شدیدتری در این مناطق رخ دهد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha