۱۳ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۲۳
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85496824
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جریمه ۷۷ میلیارد ریالی برای قاچاق و احتکار کالا در کردستان

سنندج- ایرنا- مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان از جریمه ۷۷ میلیارد و ۹۱۱ میلیون ریالی برای سه پرونده احتکار و قاچاق کالا در استان خبر داد.

حسین رحیمیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یک واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن ضوابط تعیین شده دولت و احتکار کالا، به ۵۲ میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال محکوم شد.

وی افزود: به این پرونده احتکار با ۵۸۳ کیسه آرد، هزار و ۸۰ عدد پودر دستی و تعداد ۱۶ کیسه کود اوره به ارزش یک میلیارد و ۹۰۵ میلیون ریال در شعبه سیار تعزیرات حکومتی دیواندره رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان اضافه کرد: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده، تخلف رعایت نکردن ضوابط تعیین شده دولت را محرز دانست و علاوه بر الزام به عرضه فروش کل کالاهای احتکار شده، نصب پارچه بر سر در واحد صنفی به عنوان متخلف و تعطیلی واحد صنفی به مدت یک ماه، متهم ردیف اول را به پرداخت ۲۶ میلیارد و ۲۳۵ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

به گفته رحیمیان، شعبه همچنین متهم ردیف دوم را به پرداخت ۲۶ میلیارد و ۲۳۵ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد در مجموع متهمان به پرداخت ۵۲ میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.

وی ادامه داد: با گزارش واحد بازرسی و نظارت جهاد کشاورزی و اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دیواندره، گشت های مشترک تعزیرات حکومتی به محل انبار این واحد صنفی حاضر و این میزان کالای احتکار شده را کشف و حکم به محکومیت این واحد صنفی صادر کرد.

محکومیت ۱۷ میلیارد ریالی قاچاق البسه

مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان همچنین از محکومیت ۱۷ میلیارد و ۱۴۱ میلیون ریالی یک قاچاقچی لباس خارجی خبر داد.

رحیمیان اضافه کرد: پرونده قاچاق ۱۰ هزار و ۷۰۵ کیلوگرم البسه خارجی به ارزش ۲۲ میلیارد و ۸۵۵ میلیون ریال در شعبه بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان کامیاران رسیدگی شد.

وی یادآور شد: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده، تخلف را محرز و علاوه بر ضبط کالای کشف شده، طبق ماده ۴۴۲ آیین دادرسی کیفری، متخلف را به پرداخت ۱۷ میلیارد و ۱۴۱ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد و جریمه دریافت شد.

رحیمیان گفت: ماموران نیروی انتظامی شهرستان کامیاران این البسه خارجی را کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

جریمه هشت میلیارد ریالی پرونده قاچاق کالا

وی اظهار کرد: پرونده قاچاق هشت دستگاه دوربین عکاسی، ۲۹۱ عدد قطعات رایانه و تبلت و ۱۰ دستگاه ماینر به ارزش ۱۲.میلیارد و ۸۸۰ میلیون ریال در شعبه اول ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز شهرستان بیجار رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط کالای کشف شده، متهم را به پرداخت هشت میلیارد و ۳۰۰میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

رحیمیان یادآور شد: ماموران نیروی انتظامی شهرستان بیجار خودرو را به ظن قاچاق توقیف و پرونده محموله قاچاق کشف شده را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha