مدیرعامل آبفا کرمانشاه : مشکل بی‌آبی شهر میرآباد ثلاث‌ باباجانی رفع شد

کرمانشاه - ایرنا- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از رفع مشکل بی‌ آبی شهر میرآباد و ۱۴ روستای شهرستان مرزی ثلاث‌ باباجانی در شمال غربی استان کرمانشاه در قالب طرح جهاد آبرسانی خبر داد.

«رضا داودی» ‌روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: با تلاش کارکنان آبفای استان و قرارگاه منطقه ای نجف اشرف کرمانشاه به عنوان معین قرارگاه امام حسن‌ مجتبی‌(ع)، مشکل بی‌آبی شهر میرآباد و ۱۴روستای شهرستان ثلاث‌باباجانی و جوانرود که پس از زلزله سال ۹۶ با نبود منابع آبی پایدار مواجه بودند و پیش از این آبرسانی به این مناطق به صورت سیار انجام می‌گرفت، در قالب طرح جهاد آبرسانی برطرف شد.

وی با بیان اینکه در اجرای این پروژه یک حلقه چاه عمیق با آب‌دهی ۱۸ لیتر برثانیه حفر شده است، افزود: ۲۷ کیلومتر لوله‌گذاری، ۲ باب موتورخانه، سه ایستگاه پمپاژ با اجرای بیش از چهار هزار و ۲۰۰ متر شبکه برق‌رسانی‌ و ۹باب مخزن با مجموع حجم هزار و ۱۰۰ مترمکعب در این طرح اجرا شده است.

داودی اعتبار صرف شده در این پروژه را در مجموع ۴۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با اجرای این پروژه جمعیتی بیش از چهار هزار و ۵۰۰ نفر از نعمت آب شرب سالم و پایدار برخوردار شدند.

شهرستان مرزی ثلاث باباجانی حدود ۳۶ هزار نفر جمعیت دارد و دارای سه بخش مرکزی، ازگله و زمکان با ۲۰۹ روستا است که ۱۶۷ روستای آن دارای سکنه است.

شهر میرآباد مرکز بخش زمکان نیز براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۳ حدود ۲۵۰۰ نفر (۴۵۰خانوار) جمعیت دارد.

رفع تنش آبی ۲۶ روستای مجتمع جگیران سرپل‌ذهاب در تیرماه ۱۴۰۳

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در ادامه همچنین در مورد تکمیل عملیات آبرسانی به مجتمع ۲۶ روستایی جگیران شهرستان سرپل ذهاب، گفت: با توجه به تنش آبی پیش‌رو در تابستان و پیشرفت ۹۰ درصدی اجرای این پروژه، مقرر شده عملیات آبرسانی به این مجتمع تا پایان تیرماه سال‌جاری به اتمام رسد.

داودی افزود: عملیات اجرایی این پروژه با همکاری قرارگاه نجف‌ اشرف به عنوان معین قرارگاه امام حسن‌ مجتبی(ع) در حال انجام است.

وی اضافه کرد: در این پروژه یک حلقه چاه عمیق حفر، ۱۷ کیلومتر لوله‌گذاری خط انتقال و پمپاژ اجرا، سه باب مخزن با مجموع حجم ۷۰۰ مترمکعب و یک باب موتورخانه به مساحت ۳۰ مترمربع ساخته شده است.

استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه ۳۷۰ هزار مشترک آب دارد که از این تعداد بیش از ۳۰۰ هزار مشترک مربوط به کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha