آب آشامیدنی روستاهای "قلعه سلیمان" کرمانشاه تامین شد

کرمانشاه- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه اعلام کرد پروژه آبرسانی به هفت روستای مجتمع "قلعه سلیمان‌خان" در بخش کوزران شهرستان کرمانشاه با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال آماده افتتاح و بهره‌برداری است.

«رضا داوودی» روز دوشنبه در این ارتباط به ایرنا توضیح داد که پروژه مجتمع "قلعه سلیمان‌خان" که شامل هفت روستای نظرگاه، قلعه سلیمان‌خان، نوروزآباد، پل هواس، چغاخزان و قیسوند است از اواسط سال ۱۴۰۱ آغاز شده و اکثر این روستاها با مشکل نبود آب شرب مواجه بودند.

وی افزود: در سال های گذشته یک حلقه چاه در این مجتمع حفر و عملیات آبرسانی نیز حدود ۳۰ درصد پیشرفت داشت اما به دلیل نبود اعتبار، این پروژه مدتی مسکوت ماند. با عقد قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، این پروژه واگذار و از اواسط سال ۱۴۰۱ عملیات اجرایی آن از سر گرفته شد.

به گفته مدیرعامل آبفا استان کرمانشاه، اعتبار هزینه شده در این پروژه ۱۵۰ میلیارد ریال است و در حال حاضر پروژه آماده افتتاح و بهره‌برداری است.

داوودی اقدامات انجام گرفته در این پروژه را اجرای بیش از ۲۶ کیلومتر لوله‌گذاری، احداث پنج باب مخزن با مجموع حجم ۴۵۰ مترمکعب، حفر یک حلقه چاه با دبی مناسب و راه‌اندازی دو ایستگاه پمپاژ عنوان کرد و گفت: با آبرسانی به این مجتمع جمعیتی بالغ بر ۸۰۰ نفر از نعمت آب شرب سالم و پایدار بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش ایرنا؛ بخش کوزران از توابع شهرستان کرمانشاه با ۱۰۸ روستا و ۱۶ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری غرب کرمانشاه واقع شده است.

شهرستان کرمانشاه با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارای ۲۲۹ هزار و ۹۱۴ اشتراک شهری و ۱۲ هزار و ۵۱۳ اشتراک روستایی است.

استان کرمانشاه نیز با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت، ۴۲۲ هزار و ۱۳۱ اشتراک شهری و ۱۳۲ هزار و ۶۰ اشتراک روستایی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha