۱۶ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۳۳
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85497018
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اشتغال زایی برای یک هزار بانوی سرپرست خانوار البرزی در دولت سیزدهم

کرج - ایرنا - نگاه ویژه دولت سیزدهم به رفع مشکلات قشرهای محروم جامعه در سفرهای استانی رییس جمهور شهید، موجب شد تا دوران سخت و دشوار امرار معاش یک هزار بانوی سرپرست خانوار استان البرز به اشتغال مناسب و تولید تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سفرهای استانی رییس جمهور شهید به استان البرز، افزون بر بهره برداری از پروژه های اثر گذار عمرانی، دستاوردهای ارزشمندی برای مردم شهرها و روستاهای سی و یکمین استان کشور به همراه داشت که اثربخشی، اعتماد افزایی و ثمرات ارزشمند آن تا سال ها، قابل مشاهده است.

در این بین مسیر پر مشقت تامین مخارج زندگی برای یک هزار بانوی سرپرست خانوار که به دلایل مختلف بار مسوولیت زندگی بردوش آنان افتاده با تلاش جهادی دولت شهید رییسی در سفر به استان البرز هموار شد و آنان که تا دیروز به تنهایی بار زندگی را بر دوش داشتند امروز توانسته اند با حمایت دولت، چرخه معیشت و زندگی را در دست گیرند.

اکنون ۲۵ هزار و ۲۸۳ بانوی سرپرست خانوار و اعضای تحت تکفل آنان زیر پوشش حمایتی بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز هستند که با حمایت های این نهادها برای امرار معاش و کمک به چرخه اقتصادی کشور در عرصه تولید تلاش می کنند.

دفاتر امور خانواده و زنان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز متناسب با شرایط زندگی این بانوان در بخش مستمر شامل کمک هزینه زندگی ، پرداخت مستمری ، کمک هزینه دانش آموزی و دانشجویی ، بیمه و غیر مستمر شامل خدماتی که متناسب با نیاز این افراد است ارایه

می دهند؛ بنابراین تمام پیش بینی ها برای حمایت از این بانوان صورت گرفته است.

توانمندسازی یک هزار بانوی سرپرست خانوار البرزی در دولت سیزدهم

حمایت های مالی رییس جمهور شهید از زنان سرپرست خانوار البرز

۲ سفر استانی شهید آیت الله رئیسی به استان البرز دستاوردهای مبارکی برای این استان به ویژه خانواده های بی سرپرست داشت که بارقه امید را در بین زنان سرپرست خانوار به وجود آورد؛ انعقاد تفاهم نامه همکاری بین بخشی دستگاههای حمایتی و اجرایی برای تجهیز و راه اندازی بازارچه و ابلاغ اعتبار به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برای توانمند سازی بانوان سرپرست خانوار از جمله این دستاوردها به شمار می رود.

براین اساس آموزش مهارتی و توانمند سازی یک هزار بانو و ایجاد چهار بازارچه موقت و یک بازارچه ثابت در دستور کار قرار گرفت تا زنانی که به تنهایی بار مسوولیت زندگی را بردوش دارند با همراهی دولت انقلابی و مردمی بتوانند در مسیرامرار معاش خانواده خود قرار گیرند.

دولت سیزدهم با تصویب ۵۰ میلیارد ریال، راه اندازی بازارچه های فروش محصولات زنان سرپرست خانوار البرز را در بازار رقابتی مورد توجه قرار داد تا با پشتوانه اقتصادی بتوانند چرخ زندگی خود را به حرکت درآورند.

حمایت های این دولت فقط به ایجاد بازارچه های موقت ختم نشد بلکه ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات نیز برای حمایت از اشتغال و کارآفرینی بانوان استان البرز به تصویب رسید که در نتیجه آن انعقاد تفاهم نامه همکاری و ابلاغ اعتبار به ستاد فرمان امام (ره) جهت ارائه تسهیلات به زنان سرپرست خانوار برای ایجاد اشتغال صورت پذیرفت .

توانمندسازی یک هزار بانوی سرپرست خانوار البرزی در دولت سیزدهم

ایجاد بازارچه خوداشتغالی زنان البرز در دولت سیزدهم کلید خورد

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری البرز به حمایت های مختلف دولت شهید آیت الله رئیسی از محرومان اشاره کرد و گفت: دولت سیزدهم توجه به اشتغال بانوان سرپرست خانوار را با راه اندازی بازارچه خوداشتغالی آغاز کرد.

معصومه آقایی افزود: در نشست‌های مختلف با فرمانداران و بخشداران، مدیران دستگاه‌های اجرایی و شهرداری کرج همواره بر این موضوع تاکید داشته ایم که باید از تمام توان و ظرفیت دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل در راستای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال بانوان سرپرست خانوار کمک بگیریم.

وی بیان کرد: بر همین اساس برگزاری دوره‌های آموزش مهارت ها یکی از مهمترین اقدامات دولت سیزدهم است که به توانمند سازی بانوان سرپرست خانوار در البرز کمک کرد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری البرز گفت : تاکنون بیش از ۶۵۰ زن سرپرست خانوار با فراگیری آموزش های مهارتی فقط در چهار بازارچه موقت استان مشغول به کار شده اند.

اجرای طرح کاهش دختران بازمانده از تحصیل در سفراستانی شهید رییسی به استان البرز

آقایی به اجرای طرح کاهش دختران بازمانده از تحصیل دراستان البرز در سفرهای استانی رییس جمهور به این استان اشاره کرد و افزود: براین اساس ۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح تصویب شد .

وی گفت: با انعقاد تفاهم نامه همکاری و ابلاغ اعتبار به اداره کل آموزش و پروش جهت اجرا طرح کاهش دختران بازمانده از تحصیل کار گروه تشکیل و بازماندگان از تحصیل شناسایی شدند.

توانمندسازی یک هزار بانوی سرپرست خانوار البرزی در دولت سیزدهم

احداث مرکز اسکان زنان بی سرپناه

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری البرز درادامه به انعقاد تفاهم نامه همکاری و ابلاغ اعتبار به شهرداری کرج جهت تجهیز و راه اندازی محل اسکان بانوان بی سرپناه و بازپروری زنان معتاد در سفرهای استانی رییس جمهور به این استان اشاره کرد و افزود: اکنون شناسایی و اختصاص زمین جهت احداث گرمخانه بانوان و تهیه نقشه ساخت و برگزاری مناقصه صورت گرفته است .

آقایی با بیان انعقاد تفاهم نامه همکاری و ابلاغ اعتبار به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی البرز جهت تجهیز و توسعه مرکز جدید درمان ناباروری دولتی استان در سفرهای استانی شهید رئیسی گفت: راه اندازی مجدد مرکز درمان ناباروری دولتی با متخصصین دانشگاه علوم پزشکی، -خرید تجهیزات به مبلغ بیش از ۵۰میلیارد ریال ، خرید ملزومات و دعوت به کار متخصیص جنین شناسی و فوق تخصص درمان ناباروری از جمله اقدامات انجام شده دراین زمینه است .

تجهیز و راه اندازی خانه امن و اورژانس اجتماعی در استان البرز

مشاور استاندار البرز و مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده همچنین عنوان کرد : مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال برای راه اندازی خانه امن و تجهیز اورژانس اجتماعی به استان درسفر شهید رییسی اختصاص داده شد که برای شناسایی زمین و واحد مسکونی جهت ساخت برای خانه امن و استفاده از فضاهای موجود بهزیستی جهت تجهیز اورژانس اجتماعی از اقدامات صورت پذیرفته این طرح بوده است.

آقایی اضافه کرد : یکی دیگر از اقدامات دولت سیزدهم تصویب اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال جهت ارائه تسهیلات به زنان سرپرست خانوار جهت ایجاد اشتغال بوده است که طی تفاهم نامه ای با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و معرفی متقاضیان این طرح در حال اجرا می باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha