۱۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۵۰
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85497022
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

شاخص کیفی هوای زنجان ناسالم است

۱۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۵۰
کد خبر: 85497022
شاخص کیفی هوای زنجان ناسالم است

زنجان - ایرنا - کارشناس بررسی آلودگی هوا و تغییر اقلیم اداره ‌کل حفاظت محیط ‌زیست استان زنجان گفت: شاخص کیفی هوای استان از ساعت ۱۰ امروز بر روی عدد ۱۲۲ قرار دارد که این وضعیت برای گروه‌های حساس ناسالم است.

الناز هاشمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: انتشار ذرات معلق در هوا با قطر کمتر از ۱۰ میکرون متاثر از پدیده گرد و غبار در استان موجب آلایندگی هوای مناطق مختلف استان شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به این شرایط، گروه های حساس و افراد مبتلا به بیماری قلبی، ریوی، سالمندان، کودکان و دیگر افراد حساس باید فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

این مسوول ادامه داد: در زمان حاضر سه ایستگاه سنجش آلاینده های هوا شاخص های آلودگی هوای استان را مورد پایش قرار می دهد.

وی تصریح کرد: طبق برنامه ریزی ها مقرر شده است شمار ایستگاه های سنجش در استان افزایش یابد و تحقق این مهم می تواند از ابعاد مختلف بسیار مفید باشد.

کارشناس بررسی آلودگی هوا و تغییر اقلیم اداره ‌کل حفاظت محیط ‌زیست استان زنجان خاطرنشان کرد: ایستگاه های سنجش آلودگی هوا در استانداری، اداره کل هواشناسی زنجان و در محوطه اداره محیط زیست ابهر واقع شده است.

شاخص هوا از صفر تا ۵۰ پاک، از ۵۱ تا ۱۰۰ قابل قبول، بین ۱۰۱ تا ۱۵۰ برای گروه های حساس ناسالم و از ۱۵۱ تا ۲۰۰ نیز برای همه افراد ناسالم است.

شاخص هوا از ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ نیز خطرناک است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha