۱۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۰۶
کد خبرنگار: 1179
کد خبر: 85497281
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۲ خردادماه؛ شبی تاریخی در فوتبال خوزستان

۱۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۰۶
کد خبر: 85497281
۱۲ خردادماه؛ شبی تاریخی در فوتبال خوزستان

اهواز - ایرنا - بیست و سومین دوره رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران با تمام فراز و نشیب هایش به پایان رسید و در حالی که فوتبال خوزستان می توانست با حضور سه تیم، خودنمایی کند به حداقل ها راضی شد.

به گزارش ایرنا حضور سه نماینده از خوزستان در بیست و سومین دوره لیگ برتر فوتبال کشور بارقه های امید را در دل فوتبال دوستان خوزستانی ایجاد کرد تا بار دیگر شاهد درخشش نمایندگان استان در این پیکارها باشیم اما عملکرد بسیار ضعیف و دور از انتظار هر سه تیم در همان هفته‌های ابتدایی رقابت‌ها، زنگ خطر را برای فوتبال خوزستان به صدا درآورد.

شاید کمترین کسی تصور می کرد که جایگاه سه نماینده خوزستان تا هفته پایانی رقابت ها در انتهای جدول باشد همچنین یک تیم از استان پیش از به صدا درآمدن سوت پایان رقابت ها حذف شود. همه این موارد نشان می دهد که دیگر خوزستان مهد فوتبال ایران نبوده و تا دیر نشده باید فکری به حال این تراژدی دردناک کرد.

زمانی ورزشگاه های استان به هنگام برگزاری مسابقات لیگ، پر از تماشاگر بود تا حدی که جای سوزن انداختن نبود و این موضوع کار را برای حریفان سخت می‌کرد اما اکنون فوتبال خوزستان با آن روزهای خوش فاصله گرفته و تیم‌های دیگر استان‌ها به راحتی و با دست پر ورزشگاه‌های استان را ترک می‌کنند.

شرایط فوتبال خوزستان به حدی اسفناک شده که تکلیف تیم‌های آن برای بقا در لیگ برتر تا هفته‌های پایانی مشخص نبوده و باید در مقابل سایر رقبا کاسه گدایی به دست گیرند تا شاید از اشتباه حریف استفاده کرده و امتیازی کسب کنند.

۱۲ خردادماه؛ شبی تاریخی در فوتبال خوزستان

بی شک شامگاه ۱۲ خردادماه یکی از به یادماندنی ترین و دراماتیک ترین شب های فوتبال خوزستان بود جایی که شاگردان ویسی در ورزشگاه وطنی قائمشهر برای بقا در لیگ نیاز به سه امتیاز داشتند و از طرف دیگر تیم استقلال خوزستان تنها در صورت برد مقابل هوادار جواز ماندن در لیگ برتر را در دستان خود می دید.

تیم فولاد که نیاز مبرمی به برد مقابل نساجی داشت، از همان ابتدا بازی هجومی ارائه داد و در همان دقایق ابتدایی مسابقه هم می‌توانست به گل برسد که با بی‌دقتی و البته درخشش گلر برزیلی نساجی این فرصت‌ها از دست رفت.

ساسان انصاری که یکی از موثرترین بازیکنان فولاد در این فصل بود و بازوبند کاپیتانی را به دست داشت در مصاف با نساجی به همراه دیگر بازیکنان فولاد از ‏جان و دل مایه گذاشت و با به ثمر رساندن تک ‏گل فولاد، عامل اصلی ماندگاری تیمش شد. ‏

تیم فولاد خوزستان که سابقه ۲ بار قهرمانی در لیگ برتر و یک قهرمانی در جام حذفی داشته اکنون به دلیل نبود مدیریت منسجم و کاربلد در بیماری به سر می برد تا حدی که هزینه‌های هنگفت هم مرهم زخم‌های این تیم نیست.

۱۲ خردادماه؛ شبی تاریخی در فوتبال خوزستان

کمترین انتظار از تیم فولاد خوزستان جنگ برای کسب سهمیه آسیایی است اما چه بر سر این تیم آمده که در لیگ بیست و سوم تا دم سقوط به لیگ یک پیش رفت؟ زمانی این تیم محبوب خوزستانی با کمترین هزینه ها علاوه بر شگفتی سازی، بخش قابل توجهی از بازیکنان تیم ملی را به خود اختصاص می داد.

به گفته بسیاری از کارشناسان، سرخپوشان اهوازی یکی از سخت‌ترین فصول تاریخ خود را پشت سر گذاشتند؛ این تیم کار را با هدایت علیرضا منصوریان آغاز کرد و در ادامه هدایت تیم به ایگناسیوی اسپانیایی سپرده شد که عملکرد ضعیف فولاد در طول ۱۰ هفته باعث جدایی این مربی خارجی شد.

آغاز بحران در تیم فولاد خوزستان از نیم فصل دوم شروع شد تا جایی که کمتر کسی هدایت این تیم را برعهده می گرفت. عبدالله ویسی با آمدن به فولاد به هواداران این تیم قول داد که مانع از سقوط سرخپوشان شود که شب گذشته با برتری یک بر صفر مقابل نساجی، به این وعده خود عمل کرد.

تیم استقلال خوزستان که در این فصل کار خود را با یک مربی به پایان رساند در نیم فصل اول رقابت ها عملکرد بسیار ضعیفی داشت و کسب تنها هشت امتیاز از ۱۵ بازی باعث شد تا آنها در نیم فصل دوم کار به مراتب سخت تری داشته باشند.

۱۲ خردادماه؛ شبی تاریخی در فوتبال خوزستان

برای فوتبال دوستان خوزستانی قابل پذیرش نبود که تیم استقلال خوزستان با سابقه قهرمانی در لیگ برتر، فصل بعد را در لیگ یک دنبال کند همین امر موجب شد تا مدیریت باشگاه به موقع از خواب زمستانی بیدار شده و در نیم فصل دوم با گرفتن چند بازیکن خوب خارجی عرصه را بر دیگر رقبای خود سخت کند.

آبی های خوزستان با این امید در مقابل هوادار وارد میدان شدند که با کسب یک برد شیرین و عدم نتیجه گیری تیم پیکان، بقای خود در لیگ برتر را جشن بگیرند. نماینده خوزستان از همان ابتدا توپ و میدان را به دست گرفت و با ارسال های پی در پی به گل اول این بازی رسید و در ادامه با زدن ۲ گل دیگر به پیروزی ارزشمندی دست یافت.

شاگردان پورموسوی در نیم فصل دوم ۲۰ امتیاز کسب کردند و اگر در ابتدای رقابت‌ها به همین شکل بازی می‌کردند اکنون شانس کسب سهمیه آسیایی را داشتند.

در حالی که شامگاه ۱۲ خردادماه می توانست تلخ ترین شب فوتبالی خوزستانی ها باشد با تلاش و تعصب بازیکنان ۲ تیم فولاد و استقلال خوزستان، به خوشی پایان یافت و در اذهان فوتبال دوستان خوزستانی به یادگار باقی ماند.

لیگ بیست و سوم زنگ خطر نابودی فوتبال خوزستان را برای همه منتقدان و دلسوزان این رشته به صدا درآورد و اگر از فرصت باقیمانده تا شروع لیگ بیست و چهارم به خوبی استفاده نشود سال آینده شاهد سقوط کامل فوتبال خوزستان خواهیم بود.

۱۲ خردادماه؛ شبی تاریخی در فوتبال خوزستان

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha