۱۰۰ هزار میلیارد ریال برای قرارگاه تولید و اشتغال لرستان لحاظ شد

خرم آباد - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار موجود در استان برای طرح های قرارگاه تولید و اشتغال لحاظ شده است که فرمانداران باید بر هزینه کرد این مبالغ در پروژه های مرتبط نظارت جدی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا سیروس ابراهیمی روز یکشنبه در جلسه تبیین قرارگاه تولید و اشتغال با مشارکت مردم افزود: ۳۰۰ هزار میلیارد ریال برای ایجاد ۲۱ هزار شغل در لرستان برآورد و در حال حاضر حدود ۱۵۰ هزار مییلیارد ریال از این مبلغ به صورت قطعی تامین شده است.

وی اظهار داشت: سهم لرستان از مجموع ۱۳۱ همت( هزار میلیارد تومان) اعتبارات تبصره ۱۸، حدود ۴۵ هزار میلیارد ریال است که با احتساب منابع روش های تامین مالی مختلف به مجموع حدود ۱۰۰ هزار میلیارد ریال می رسد.

وی ادامه داد: این رقم با ۵۰ هزار میلیارد ریال منابع طرح های زیرساختی به ۱۵۰ هزار میلیارد ریال افزایش می یابد و باید حدود همین مبلغ نیز سرمایه گذاری شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان اضافه کرد: همچنین حدود نیمی از مجموع ۶ هزار تعاونی استان تعطیل است که این خرده سرمایه ها باید جمع آوری و احیا شود تا واحدها به تولید بازگردند.

ابراهیمی با اشاره به نقش مهم صندوق های روستایی در اشتغال پایدار اظهار داشت: نیاز سنجی اشتغال روستاها بسیار اهمیت دارد از طرفی باید درخواست های اشتغال مراکز کاریابی و تخصص افراد جوینده کار را بررسی کرد تا اشتغال زایی بر مبنای نیاز استان و مهارت افراد باشد.

به گزارش ایرنا ارتقای تولید، ایجاد اشتغال پایدار و کاهش نرخ بیکاری استان به کمتر از متوسط کشور، بهبود فضای کسب و کار، رشد اقتصادی، احصا و رفع مشکل واحدهای راکد، استفاده حداکثری از منابع نهادها و بنیادها، جمع آوری نقدینگی خرد و تبدیل آن به کسب و کار، تغییر شرایط اقتصادی روستا و افزایش سطح درآمد از جمله اهداف این قرارگاه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha