آتش‌ زدن مزارع منطقه شعیبیه شوشتر باعث خسارت به شبکه و قطع برق ۱۴ روستا شد

اهواز- ایرنا- سخنگوی صنعت توزیع برق خوزستان گفت: براثر آتش‌ زدن مزارع منطقه شعیبیه توسط کشاورزان برای آماده‌سازی زمین‌های کشاورزی، ۳۰۰ متر از شبکه توزیع برق این منطقه ذوب و برق ۱۴ روستا برای ساعاتی قطع شد.

کامران حدادی دوشنبه در گفت‌وگو باخبرنگار ایرنا اظهار کرد: گروه‌های اتفاقات شرکت توزیع برق خوزستان با وجود گرمای شدید در میان مزارع سوخته و بعضا با وجود آتش و زیر گرمای طاقت‌فرسای آفتاب، تلاش زیادی کردند تا شبکه برق ترمیم و برق روستاها وصل شود.

حدادی افزود: شرکت توزیع برق خوزستان بارها از کشاورزان تقاضا کرده‌ که از آتش‌سوزی در مزارع خودداری کنند، چرا که این کار می‌تواند خسارات جانی و مالی فراوانی به همراه داشته باشد و آسایش و رفاه مردم را نیز در این روزهای گرم مختل کند.

وی با اشاره به توصیه‌های ایمنی در خصوص اتش زدن مزارع گفت: شهروندان از روشن کردن آتش در مناطق کشاورزی و جنگلی خودداری کنند و در صورت مشاهده آتش‌سوزی، سریعا به سازمان‌های مرتبط اطلاع دهند.

سخنگوی صنعت توزیع بر خوزستان گفت: شهروندان از سوزاندن بقایای کشاورزی و ضایعات خودداری کنند زیرا با رعایت نکات ایمنی، می‌توان از بروز چنین حوادث ناگواری پیشگیری کرد.

به گزارش ایرنا با پایان فصل برداشت، آتش‌سوزی کاه و کلش مزارع در استان خوزستان افزایش می‌یابد این در حالی است که با وجود مراتع مستعد آتش‌سوزی و احتمال گسترده شدن آتش در مزارع و مراتع، هرگونه آتش زدن کاه و کلش ممنوع اعلام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha