۱۶ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۴۲
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85499162
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تکمیل تصفیه خانه فاضلاب اَبَرو نیازمند ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار است

همدان - ایرنا-مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: تکمیل تصفیه خانه فاضلاب روستای ابرو که پیشرفت فیزیکی آن به ۵۰ درصد رسیده، نیازمند ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرهاد بختیاری‌فر چهارشنبه در بازدید از تصفیه‌خانه فاضلاب روستای «اَبَرو» از توابع شهرستان همدان با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی و با تلاش های دولت خدمت گزار امروز خدمات حوزه آبفا در دورافتاده ترین نقاط و مناطق روستایی نیز قابل مشاهده است،اظهار کرد: از ابتدای آغاز به ساخت این پروژه،۷۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی تصریح کرد: ‌حدود ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این پروژه لازم است و اگر اعتبارات در زمان معین به پروژه تصفیه خانه فاضلاب روستای ابرو اختصاص پیدا کند،این تصفیه‌ خانه سال ۱۴۰۴ بهره برداری می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان درباره با جمعیت تحت پوشش شبکه فاضلاب ابرو،خاطرنشان کرد: بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت تحت پوشش شبکه فاضلاب در این روستا، سه هزار و ۵۸۵ نفر است.

وی در خصوص اهداف ساخت تصفیه خانه‌های فاضلاب، مطرح کرد: بازچرخانی آب، تامین شرایط بهداشتی بهتر برای زندگی مردم و پاک نگه داشتن محیط زیست، از دلایل تصفیه فاضلاب است.

بختیاری فرد تاکید کرد: فاضلاب‌ها از عوامل آلودگی محیط زیست هستند بنابراین باید آن‌ها را جمع آوری، پالایش و تصفیه کرد، سپس به گردش آب در طبیعت برگرداند چون کاربرد دوباره فاضلاب‌ها به علت نیاز روز افزون به آب، روز به روز بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه ۲ تصفیه خانه فاضلاب روستایی «ارزانفود» و «سیمین» در استان فعال است،اظهار کرد: در حال ساخت و تکمیل پنج تصفیه خانه دیگر در روستاهای «ابرو» در شهرستان همدان، «حسین آباد ناظم» در شهرستان ملایر، «کرفس» در شهرستان درگزین، «آبرومند» در شهرستان بهار و «یلفان» در شهرستان همدان هستیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha