۱۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۵۱
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85500769
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سلاجقه: اجازه نمی‌دهیم واحدهای تولیدی پلمب شوند

۱۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۵۱
کد خبر: 85500769
سلاجقه: اجازه نمی‌دهیم واحدهای تولیدی پلمب شوند

همدان- ایرنا- معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برای حل مشکلات مردم بخصوص در بخش تولید، بصورت میدانی پای کار هستیم و اجازه نمی‌دهیم واحدهای تولیدی به مرحله(فاز) پلمب برسند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ علی‌ سلاجقه روز پنجشنبه بازدید از واحدهای فروسیلیس شهرستان ملایر اظهار کرد: در بخش‌های مختلف صنایع و معادن مسائل زیست محیطی باید رعایت شود و ما نیز حامی این واحدها هستیم.

وی افزود: طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب، بعد از شهادت رئیس جمهور، هیچ خللی در امور کشور و ارائه خدمت به مردم ایجاد نمی‌شود و دولت با گام‌های استوارتر از قبل، برای خدمت به مردم تعهد دارد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: امروز بازدیدی از مجموعه‌های شرکت‌های فروسیلیس ملایر که جزو ذخایر استراتژیک و پیش درآمدی برای بسیاری از صنایع بزرگ کشور هستند، داشتیم.

سلاجقه تاکید کرد: این مجموعه‌ها مشکلاتی همچون ضوابط استقرار، محل استقرار، نزدیکی به شهرها و غبارهای تولید شده داشتند که البته سازمان محیط زیست استان تکلیف خود را در این زمینه انجام داده است‌.

سلاجقه: اجازه نمی‌دهیم واحدهای تولیدی پلمب شوند

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در سال جهش تولید قرار داریم، نمی‌خواهیم در روند تولید خللی اتفاق بیفتد، از سوی دیگر خط قرمز ما سلامت مردم است و موارد مرتبط به سلامت مردم و ملاحظات زیست‌ محیطی را بصورت میدانی پیگیری می‌کنیم.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برای حل مشکلات واحدهای فروسیلیس از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی و دانشگاه‌ها استفاده و کارهای خوبی هم انجام شده است و اجازه دادیم پروانه آنها در بازه زمانی ۶ ماهه تمدید شود.

سلاجقه خاطرنشان کرد: این واحدها باید خیال مردم منطقه را از نظر انتشار گرد و غبار راحت کنند و در این زمینه نیز دانشگاه علوم پزشکی در کنار محیط زیست خواهد بود.

وی ادامه داد: در بازه زمانی ۶ ماهه پایش اصولی هم اتفاق خواهد افتاد و بر اساس ماده ۱۱ قانون هوای پاک، باید انتشار گرد و غبار به سمت صفر برود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: این واحدها در صورت رعایت الزامات زیست محیطی، برای ادامه کار مشکل خاصی ندارند و ما هم از آنها حمایت می‌کنیم.

سلاجقه بیان کرد: فرایند تولید مرتب پایش می‌شود تا خللی در روند کارها به وجود نیاید.

وی با بیان انجام بازدید میدانی از اوایل هفته آینده افزود: اگر روند همین باشد، مجوز پروانه ۶ ماه تمدید خواهد شد و انتظار داریم یک کار پژوهشی مفصل توسط دانشگاها انجام شود تا روند کار را از لحاظ بیماری‌زایی و انتشار ذرات، بررسی و مشکلات را حداکثر ظرف ۶ ماه آینده حل کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha