زنبورداران خراسان شمالی ۲۲۲ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند 

بجنورد-ایرنا- مدیرعامل توسعه خوشه زنبورداری خراسان شمالی گفت: زنبورداران استان در سال مالی جاری ۲۲۲ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت دریافت کردند که این اعتبار از محل منابع بنیاد علوی در اختیار این متقاضیان قرار گرفت. 

مصطفی جهانی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تلاش داریم تا میزان پرداخت تسهیلات به این بهره برداران بخش کشاورزی استان به دوبرابر افزایش یافته و دست کم به ۴۵۰ میلیارد ریال ارتقا یابد.

وی تصریح کرد: سهم استان در سال مالی جاری، پرداخت ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به زنبورداران بود اما با همت بنیاد علوی این رقم به ۲۲۲ میلیارد افزایش یافت و ۱۶۰ نفر از متقاضیان از این منابع بهره مند شدند.

جهانی خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات اقدام جدی برای کمک به زنبورداران استان در سال گذشته بود، این کشاورزان به علت خشکسالی و نیز شیوع بیماری متحمل خسارت زیادی شدند که این تسهیلات توانست مرهمی برای بخش زیادی از این مشکلات باشد.

وی اظهار کرد: حدود ۲ هزار نفر زنبوردار در استان فعالیت دارند که زنبورداری برای شماری از آنان شغل دوم محسوب می شود، از این رو برخی از این افراد نتوانستند از تسهیلات بهره مند شوند اما تلاش داریم تا ۸۰۰ نفر از این افراد از این منابع استفاده کنند.

عامل توسعه خوشه زنبورداری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: خوشه زنبورداری استان با همت شرکت شهرک های صنعتی استان از دوسال پیش فعال شد و این خوشه تلاش دارد تا مشکلات این صنعت و فعالان این بخش را برطرف کند.

جهانی با بیان اینکه صنعت زنبورداری در استان سالانه حدود چهار هزار میلیارد ریال درآمدزایی و ثروت دارد افزود: تامین مالی رکن اساسی در فعالیت اقتصادی و توسعه است از این رو تلاش داریم تا پرداخت تسهیلات به زنبورداران استان افزایش یابد.

به گزارش ایرنا حدود ۲ هزار زنبوردار در خراسان شمالی فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha