۱۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۰۳
کد خبر: 85499427
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

میزان بارندگی در همدان بالاتر از میانگین کشوری است

همدان- ایرنا- مدیرکل هواشناسی همدان گفت: میزان بارندگی در این استان در سال آبی جاری ۱۵۱ میلیمتر بیشتر از میانگین کشوری است.

حسین عابد روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: از آغاز سال آبی (مهر ۱۴۰۲) تاکنون میزان بارندگی در کشور ۲۱۹ میلیمتر ثبت شده در حالیکه انتظار بارش ۳۳۳ میلیمتری بود.

وی افزود: میزان بارندگی در همدان طی این مدت زمان ۳۷۲ میلیمتر ثبت شد در حالیکه انتظار بارش ۳۳۳ میلیمتر بود یعنی ۳۹ میلیمتر معادل ۱۲ درصد بارش ها نسبت به بلند مدت افزایش و نسبت به سال قبل ۱۱۳ میلیمتر معادل ۴۳ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل هواشناسی همدان ادامه داد: میزان بارش ها از نیمه دوم زمستان تا نیمه اول بهار در کشور و استان همدان افزایش یافت و بارندگی ها در زمستان جهشی بود.

عابد ادامه داد: بررسی میزان تامین آب استان گویای این است که همدان از نظر بارش ها نسبت به بلند مدت، رتبه هفتم کشور را دارد.

وی گفت: بررسی میزان بارش ها از نظر پهنه شهرستانی نشان می دهد بارش ها در هفت شهرستان مثبت است و در سه شهرستان درگزین، رزن و اسدآباد کسری بارش داریم.

مدیرکل هواشناسی همدان افزود: کسری بارش شهرستان های رزن و درگزین نسبت به بلند مدت به ترتیب ۳۲ و ۳۳ میلیمتر و اسدآباد ۶.۷ میلیمتر است اما همه ۱۰ شهرستان نسبت به سال گذشته وضعیت مثبت و قابل قبولی دارند.

عابد اظهار کرد: پیش بینی می شود سه ماه آینده بارش قابل توجهی در استان نداشته باشیم و وضعیت نرمال باشد.

وی گفت: از امشب تا روز دوشنبه بارش پراکنده را در همدان شاهد خواهیم بود و فردا بعدازظهر میزان بارش ها تا ۱۰ میلیمتر می رسد که کشاورزان باید توجه کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha