۶۰ عنوان برنامه ویژه کودکان و نوجوانان استان مرکزی تدوین شد

اراک - ایرنا - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی گفت: ۶۰ عنوان برنامه فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان استان در تابستان امسال تدوین شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «احسان منصوری» روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: زنگ فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی بیستم خردادماه جاری با شعار «تابستونتو بساز» همزمان با سراسر کشور در مرکز شماره هفت داوران اراک به صدا در می‌آید.

وی بیان کرد: برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی برای سنین چهار تا ۱۸ سال برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی شامل نقاشی، خوشنویسی، نگارگری، عکاسی و نمایش‌های صحنه‌ای و نمایش خیابانی است در بخش هنر برنامه‌ریزی شده است.

منصوری افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حوزه ادبی، فعالیت‌هایی از جمله داستان‌نویسی و شعر برای کودکان خلاق، فعالیت علمی نیز ذیل محور فرهنگی مثل رباتیک و چرتکه برگزار می‌کند.

وی به رویکرد ویژه کانون در تابستان امسال اشاره کرد و ادامه داد: ارتباط با خانواده‌ها و والدین انواع کارگاه‌های مشاوره در تابستان امسال پیش‌بینی شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی گفت: استفاده از حلقه‌های میانی و گروه‌های جهادی، دیگر رویکرد کانون در استان مرکزی است.

منصوری افزود: سال گذشته ۷۸۵ کارگاه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد و امسال پیش‌بینی می‌شود این کارگاه‌ها از یک هزار مورد عبور کند.

وی بیان کرد: تاکنون ۱۷ هزار ۲۴۳ نفر برای شرکت در برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی ثبت نام کرده‌اند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی گفت: زیرساخت فعلی کانون جوابگوی همه مراجعین نیست و در صورتی که زیرساخت‌های لازم تامین می‌شود می‌توان بیش از یکصد هزار کودک و نوجوان را تحت پوشش قرار داد.

منصوری، به برگزاری اردوهای تربیتی و آموزشی برای اعضای کانون اشاره کرد و افزود: اردو به عنوان یک مولفه تربیتی و پرورشی مورد تأکید است و اردوهای درون شهری و درون استانی امسال ویژه دیده شده است.

بیشتر بخوانید:

رویکرد کانون پرورش فکری استان مرکزی ایجاد فضای باز رسانه‌ای است

وی تعداد اعضای کانون‌یاران استان مرکزی را ۶۵ نفر عنوان کرد و گفت: با توجه به رویکرد نوجوان محوری کانون در تابستان امسال استفاده از کانون یاران که از اعضای توانمند فرهنگی و هنرمند هستند به عنوان مربی با اسم مربی‌یار در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی اظهار کرد: غنی سازی اوقات فراغت با برنامه‌های خلاق و خانواده محور، تقویت و شکل دهی مراکز الگو در کانون، جذب و پایدارسازی اعضا از دیگر اهداف کانون در فصل تابستان است.

منصوری افزود: فعالیت‌های تابستانی در مراکز و برگزاری کارگاه‌ها به عنوان یک سکوی تربیتی بوده و مراکز باید برنامه‌های خود را رویداد محور طراحی و برنامه‌ریزی کنند به گونه‌ای که اعضا و والدین آنها در برگزاری مناسبت‌های ملی-مذهبی مشارکت بالایی داشته باشند.

کانون پرورش فکر کودکان و نوجوانان استان مرکزی ۴۴ مرکز ثابت و پنج مرکز پستی و سیار داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha