مشارکت یک‌هزار کودک و نوجوان در جشنواره سرود استان مرکزی

اراک - ایرنا - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی گفت: یک‌هزار کودک و نوجوان برای برگزاری دومین جشنواره ملی سرود آفرینش در این استان مشارکت دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «احسان منصوری» روز دوشنبه در نشست خبری، نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی و دومین جشنواره ملی سرود آفرینش در اراک، افزود: ۵۳ گروه سرود در این جشنواره شرکت دارند که از این تعداد، ۲۱ گروه روز ۲۴ بهمن در اراک رقابت دارند و در نهایت ۲ گروه سرود از استان مرکزی به جشنواره کشوری معرفی می‌شوند تا در سطح ملی رقابت کنند.

وی با بیان اینکه، فراخوان این جشنواره پاییز امسال با موضوعات « ایران، دفاع مقدس، مناسبت‌های ملی، آیینی و آزاد»، اعلام شد، ادامه داد: ۲۴ و ۲۵ بهمن ماه اختتامیه جشنواره سرود در اراک تدارک شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی ادامه داد: اعضای گروه‌هایی که در جشنواره سرود شرکت دارند در رده سنی، هفت تا ۲۲ سال هستند.

منصوری درباره داوران و ناظران این جشنواره نیز عنوان کرد: ناظر جشنواره سرود از تهران آثار گروه‌های سرود در اراک را قضاوت می‌کند.

وی در ادامه به جشنواره هنرهای نمایشی نیز اشاره کرد و گفت: این جشنواره با شعار«این صحنه خانه ما است» روز ۲۵ بهمن آغاز و شرکت کنندگان با هم به رقابت می‌پردازند.

منصوری، هدف از برگزاری جشنواره هنرهای نمایشی را، عمومی‌سازی نمایش عنوان کرد و افزود: پاییز امسال، کلید برگزاری جشنواره در استان زده شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی، موضوعات جشنواره هنرهای نمایشی را «نامداران، امیدآفرینی، آیینی، طنز، محیط‌زیست و آزاد» برشمرد و گفت: گروه‌های سنی از ۱۲ تا ۲۲ مخاطب این جشنواره هستند.

منصوری افزود: ۱۴ گروه نمایشی از استان مرکزی برای شرکت در این رقابت، فیلم ارسال کرده‌اند که ۲۴ بهمن این گروه‌ها، در مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پارک آزادی اراک رقابت دارند و در نهایت از هر گروه، سه نمایش به مرحله ملی صعود می‌کند.

وی اظهار کرد: اختتامیه جشنواره ملی سرود و هنرهای نمایشی در استان مرکزی روز پنجشنبه ۲۶ بهمن ساعت ۹ در مجتمع فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی در پارک آزادی اراک برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی، درباره جوایز این رقابت هنری هم گفت: ۷۰ میلیون ریال برای هر گروه در بخش سرود در سطح ملی، ۳۰ میلیون ریال برای ۲ گروه شایسته تقدیر سه میلیون ریال نیز برای جوایز فردی شامل کارگردانی، طراح صحنه و طراح لباس پیش‌بینی شده است.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی ۴۵ مرکز ثابت و پنج مرکز سیار داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha