۱۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۵۰
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85499662
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یکهزار و ۵۰۰ هکتار بافت ناکارآمد شهری در خراسان‌شمالی شناسایی شد

بجنورد-ایرنا- سرپرست اداره برنامه ریزی و بازآفرینی راه و شهرسازی خراسان شمالی از شناسایی یکهزار و ۵۰۰ هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد شهری در استان خبر داد.

هدی اکبرزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: ۱۳۰ هزار نفر در طرح مصوب بافت فرسوده و اسکان غیررسمی شهرهای بجنورد، شیروان، اسفراین، آشخانه، گرمه و فارج سکونت دارند.

وی افزود: بجنورد با ۲۷ درصد جمعیت ساکن در سکونتگاه های غیررسمی، بیشترین درصد بافت فرسوده و ناکارآمد خراسان شمالی را دارد.

اکبرزاده ادامه داد: نوسازی مسکن و ارتقای محلات ناکارآمد در سال های اخیر حرکت کندی داشته که شتاب بخشی به آن نیازمند مشارکت مردم، گروه های جهادی، هم افزایی و تمرکز شهرداری های استان و اقدام مشترک دستگاه های اجرایی است.

وی خاطرنشان کرد: نبود هم افزایی بین دستگاه های اجرایی و موازی کاری از دلایل کندی نوسازی مسکن و ارتقای محلات ناکارآمد استان بوده است.

صدور بیش از ۲ هزار پروانه ساختمانی

سرپرست اداره برنامه ریزی و بازآفرینی راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: ۲ هزار و ۱۴۶ پروانه ساختمانی جهت نوسازی در محلات بافت فرسوده و ناکارآمد شهرهای خراسان شمالی در سه سال اخیر صادر شده است.

وی افزود: تسهیلات پرداختی برای نوسازی واحدهای فرسوده در این محلات برای هر نفر سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.

اکبرزاده بیان کرد: شهرداری ها موظف هستند برای متقاضیان نوسازی مسکن در بافت فرسوده و ناکارآمد شهری ۵۰ درصد عوارض و تراکم ساختمانی مجاز تخصیص دهند.

۲۴ محله اسکان غیررسمی مرکز خراسان شمالی در دولت سیزدهم به عنوان محلات هدف بازآفرینی شهری انتخاب شد که ۵۰۰ هکتار آن در حال بازآفرینی است.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از این جمعیت در روستاها ساکن هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha