شکارچیان غیرمجاز اشکنانی برای حفاظت از محیط زیست هم قسم شدند

شیراز-ایرنا-روزها از پی هم می گذرند و خاطره بعضی آدم ها که جانشان را برای حفظ طبیعت ایران زمین و سرزمین فارس از دست داده اند همچنان در یادها مانده است، در جنوب ایران و در کوه های زاگرس شکارچیان اشکنانی برای زنده نگهداشتن یاد دوستداران محیط زیست دست از ماشه می کشند و تفنگشان را بالای تاقچه اتاق برای همیشه آویزان می کنند. 

به گزارش ایرنا، شکارچیان از این کوه به آن کوه و از این دره به آن دره بصورت غیر مجاز، در تاریکی شب، روزهای بارانی و در گرما برای شکار حیوانات وحشی خطرات را به جان خریدند و کارشان تا آنجا پیش رفت که هم به خود و هم به حیات وحش آسیب زدند اما اکنون دریافته اند که باید به جمع دوستداران طبیعت و حیات وحش بپیوندند.

شکارچیانی که جسورانه چشم در چشم آهوان زیبا در کسری از ثانیه دست بر ماشه می بردند و جانشان را می گرفتند تا گوشت تازه به خانه ببرند و پوست حیوان وحشی را بفروشند. اما این روزها شکارچیان منطقه اشکنان واقع در دامنه کوه‌های زاگرس استان فارس متحول شده و دستشان هیچ تفنگی را لمس نمی کند، آنها این روزها با شکارچیان روزهای قبل فرق کرده اند.

حمزه برومند فر، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لامرد چهارشنبه شانزدهم خرداد ۱۴۰۳ با تجلیل از شکارچیان اشکنانی که به جمع حامیان حیات وحش پیوستند، اقدامات انجام شده را در راستای تثبیت و تحکیم ارزشهای محیط زیست در این شهرستان دانست.

عضو شورای اسلامی شهر اشکنان و فعال محیط زیستی در باره پیوستن شکارچیان به دوستداران طبیعت گفت: درجلسه هم اندیشی دوستداران محیط زیست و حیات وحش فعالیت خود را شروع کردند که امیدواریم با همکاری دیگر سازمان های مردم نهاد شاهد محیطی امن برای حیاط وحش باشیم.

شکارچیان غیرمجاز اشکنانی برای حفاظت از محیط زیست هم قسم شدند

محمد پور رستمی گفت: تصمیم بر این شد که با همه شکارچیان غیر مجاز برای همکاری و پایش محیط زیست مذاکره و برای این امر مهم از همکاری آنها استفاده شود.

شکارچیان اشکنانی چهارشنبه شانزدهم خرداد ماه ۱۴۰۳ گردهم جمع شده و برای حفاظت از محیط زیست هم قسم شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha