عملیات اجرایی توسعه خط رنگ سایت خودروسازی بروجرد آغاز شد

بروجرد - ایرنا - عملیات اجرایی توسعه خط رنگ سایت خودروسازی بروجرد با حضور عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت آغاز شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح این طرح در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این طرح در مساحت چهار هزار و ۷۵۰ متر مربع با اعتبار پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال احداث خواهد شد.

بهمن جعفری با اشاره به اینکه طرح خودروسازی بروجرد سال ۱۴۰۲ با ظرفیت ۶ دستگاه خودرو در ساعت احیا شد، بیان کرد: این طرح در مدت زمان ۱۴ ماه ایجاد می شود و با افتتاح این خط تولید ظرفیت تولید خودرو به ۱۲ دستگاه در ساعت خواهد رسید.

وی با بیان اینکه سال آینده نیز یک دستگاه دیگر به محصولات تولیدی این شرکت اضافه می شود، ادامه داد: اکنون ۲ مدل خودرو در سایت شرکت خودروسازی فردا موتورز بروجرد تولید می شود.

کارخانه خودروسازی بروجرد یکی از واحدهای تعطیل شهرستان بود که با عزم جدی دولت سیزدهم، احیا و فعالیت دوباره خود را آغاز کرد.

فعالیت کارخانه زاگرس خودرو بروجرد از سال ۱۳۷۷ در شهر اشترینان بروجرد با همکاری شرکت پروتون مالزی آغاز شد که نخستین محصول این شرکت سال ۱۳۸۱ وارد بازار شد ولی این واحد تولیدی و صنعتی به دلایل متعدد نتوانست روند تولید خود را ادامه دهد و در سال ۱۳۹۵ امتیاز آن به مجموعه خودروسازی عظیم خودرو واگذار شد، روند تولید در این کارخانه نیز نتوانست تداوم داشته باشد، در سال ۱۴۰۱ احیای مجدد این واحد تولیدی خودرو در دولت سیزدهم به شرکت فردا موتورز سپرده شد.

ابوطالب شفقت استاندار لرستان، مسلم مرادی فرماندار بروجرد، نمایندگان مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان شهرستانی و استانی علی آبادی وزیرصمت را در این بازدیدها همراهی کردند.

بازدید از کارخانجات نساجی بروجرد، بازدید ازکارخانه خودرو سازی فرداموتورز و افتتاح خط جوش و کلنگ زنی طرح توسعه این واحد، بازدید از داروسازی اکسیر،افتتاح شرکت پلاستیک کاران زاگرس، بازدید ازشرکت فولادپاسارگاد ونشست بافعالان اقتصادی شهرستان از برنامه های سفر یک روزه وزیرصمت به شهرستان بروجرد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha