همه چیز فوتبال نیست؛ دختر یزدی نایب قهرمان غرب آسیا نیزه ندارد + فیلم

یزد - ایرنا - شاید این روزها صدای ورزش یزد بیش از گذشته شنیده می‌‎شود و بعد از یک لیگ پرتلاطم در دسته اول فوتبال ایران، همه چشم انتظار مشخص شدن تکلیف صعود تیم فوتبال چادرملو برای صعود به لیگ برتر هستند و صدای تک قهرمانان این استان مستعد این بار در هیاهوی فوتبال گم می‌شود. 

به گزارش ایرنا، پنجمین دوره رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی غرب آسیا از ۹ تا ۱۲ خرداد با حضور ۱۳ کشور به میزبانی شهر بصره کشور عراق برگزار و تیم ایران با ۴۲ ورزشکار راهی این مسابقات شد.

«سمیرا کردعلی» ، «فاطمه محیطی‌زاده» و «مریم کاظمی» دختران ورزشکار خطه یزد هستند؛ همان هایی که این روزها در جنجال های فوتبالی از مسائل داوری و چانه زدن درباره قهرمانی پرسپولیس گرفته تا فساد در فوتبال، رشوه، بازداشت و احضار به کمیته انضباطی صدا و تصویرشان محو شده است.

باور اینکه ورزشکاری از یزد آن هم در بخش دختران با کمترین امکانات خود را به سطح مدال آوری در آسیا برساند شاید کمی سخت باشد اما هستند دخترانی که فعل خواستن را طور دیگری صرف کردند و رنج و مشکلات را به جان می خرند تا سکویی در آوردگاه‌های ورزشی فتح شود و پرچمی منقش به نام الله بالا برود.

اگر مسئولان در حمایت از امثال قهرمان ۲۱ ساله یزدی درنگ کنند، دیگر شاهد تولد دوباره این چهره ها در کشور نخواهیم بود و این تک ستاره‌ها در آسمان ورزش نخواهند درخشید.

«سمیرا کردعلی» دختر ۲۱ ساله و عضو یزدی تیم ملی دو و میدانی در رشته پرش نیزه و دارنده مدال های متعدد کشوری و بین‌المللی می گوید نیزه‌ای که با آن رکورد زده و نایب قهرمان رقابت های غرب آسیا شده است، پنج سال عمر دارد و دیگر از رده خارج شده و نیاز به نیزه های جدید دارد.

مدال آوری دختران یزدی در غرب آسیا بهانه ای شد تا پای صحبت یکی از آنها بنشینیم تا شاید به خاطر این گپ و گفت خبری، مسئولان هم قدری بیشتر از وضعیت ستاره های درخشان استان آگاه شوند.

باور اینکه ورزشکاری از یزد آن هم در بخش دختران با کمترین امکانات خود را به سطح مدال آوری در آسیا برساند شاید کمی سخت باشد اما هستند دخترانی که فعل خواستن را طور دیگری صرف کردندنفر دوم رقابت‌های غرب آسیا در رشته پرش با نیزه که در بصره عراق برگزار شد، در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: یزد حتی تشک مخصوص پرش با نیزه ندارد و من مجبورم برای تمرین به تهران مراجعه کنم که تمام هزینه های رفت و برگشت و اقامت و تغذیه بر عهده خودم هست ضمن آنکه رفت و برگشت های مداوم به تهران به درس و دانشگاه من هم لطمه زده و غیبت های من در سر کلاس از حد مجاز گذشته است به گونه ای که در ترم جاری در بیشتر کلاس های درسم شرکت نکردم!

وقتی دختر قهرمان می گوید از عهده تامین هزینه بر نمی‌آیم

کردعلی با بیان اینکه قیمت نیزه استاندارد ۵۰۰ میلیون ریال است و با احتساب هزینه وارد کردن آن به کشور به ۹۰۰ میلیون ریال می رسد، اضافه کرد: از عهده تامین این مبلغ بر نمی‌آیم.

وی گفت: برای آن که بتوانم باز هم برای کشور و استان یزد افتخار آفرینی کنم نیاز به نیزه‌های نو و استاندارد با پوندهای بالاتر دارم؛ نیزه فعلی را هم با هزینه شخصی خریداری کرده‌ام.

همه چیز فوتبال نیست؛ دختر یزدی نایب قهرمان غرب آسیا نیزه ندارد + فیلم

نایب قهرمان پرش بانیزه غرب آسیا افزود: یکی از ورزشکاران یزدی دو و میدانی به دلیل همین کمبود امکانات برای یزد رکورد نمی زند و در قالب تیم تهران در رقابت‌ها شرکت می کند.

وی که در پنجمین رقابت‌های قهرمانی غرب آسیا در بصره توانست با رکورد سه متر و ۴۰ سانتیمتر به مقام دوم برسد تصریح کرد: لازمه ارتقای رکورد در پرش نیزه، تجهیزات و وسیله مورد نیاز است و قطعا نیزه و تشک در ارتقای سطح ورزشکاران این ماده، تاثیرگذار است.

درخواست از استاندار برای نیزه

کردعلی با بیان اینکه هیات دو و میدانی استان و حتی فدراسیون، پولی برای هزینه کردن در کیسه ندارند از استاندار یزد خواست برای ادامه موفقیت هایش و افتخار آفرین برای استان به وی کمک کنند تا نیزه خریداری کند.

وی ادامه داد: نائب قهرمان کشوری هستم، دومین رکورد برتر تاریخ پرش با نیزه ایران در اختیار من است و عضو تیم ملی هستم اما صراحتا می گویم که تشک پرش با نیزه در شهرستان یزد نیست و برای تمرین باید با هزینه شخصی در تهران اقامت کنم.

نفر دوم رقابت‌های غرب آسیا در رشته پرش با نیزه گفت: کمبود امکانات و نبود اعتبارات لازم در رشته دو و میدانی استان موجب دلسردی ورزشکاران می‌شود و ممکن است عطای فعالیت در یزد را به لقایش ببخشند.

مادر سمیرا که نایب رییس هیات دو و میدانی شهرستان یزد هست نیز به ایرنا گفت: وضعیت دختران یزدی در دو و میدانی خوبست و این استان اکنون پنج ملی پوش در رده دختران دارد.

"طیبه خواجه بافقی" افزود: اگر مسوولان، حمایت لازم را انجام دهند می توانیم ورزشکار المپیکی معرفی کنیم، دو و میدانی ورزش مادر است و اگر به آن بها داده شود در رشته های دیگر نیز موثر خواهد بود و باعث پیشرفت ورزش استان خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha