بانوی یزدی رکوردار پرش با نیزه لیگ جوانان ایران: با نیزه شکسته، رکورد می‌زدم + فیلم

۲۶ شهریور ۱۴۰۲، ۸:۳۲
کد خبر: 85226194
محمد حسین فلاح - کاظم سبحانزاده
بانوی یزدی رکوردار پرش با نیزه لیگ جوانان ایران: با نیزه شکسته، رکورد می‌زدم + فیلم

یزد- ایرنا- "بارها و بارها با نیزه شکسته در رقابت‌های کشوری حاضر شدم اما ناامید نشدم و ادامه دادم، رکورد شکستم و عنوان قهرمانی کسب کردم" این مهمترین بخش از صحبت های "سمیرا کردعلی" بانوی رکوردار پرش با نیزه لیگ جوانان و عضو تیم ملی دو و میدانی ایران است.

بانوی رکوردار پرش با نیزه لیگ جوانان و عضو تیم ملی دو و میدانی ایران که روز یکشنبه به اتفاق مادرش نائب رییس هیات دو و میدانی یزد به دفتر ایرنا آمدند، ادامه داد: هر ورزشکار برای حضور در مسابقات بین‌المللی چندین نیزه دارد که بر اساس شرایط از آنها استفاده می‌کند ولی من به اجبار با همان یک نیزه شکسته، مسابقات خود را با رقیبان مدعی انجام می دادم؛ از معدود ورزشکارانی هستم که در سن ۱۶ سالگی در هر چهار رده مسابقات قهرمانی کشوری نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان شرکت کردم و قهرمان شدم.

"سمیرا کردعلی" خیلی زود سفره دلش را باز کرد و گفت: هر ورزشکار ملی پوش برای موفقیت و کسب افتخار در مسابقات جهانی و آسیایی چندین نیزه دارد که بر اساس شرایط از آنها برای رسیدن به هدف خود استفاده می‌کند ولی من به دلیل نبود امکانات بارها با نیزه شکسته یا نامناسب در رقابت‌ها شرکت کردم .

"کرد علی" که با ۲۰ سال سن، رکورددار پرش با نیزه لیگ جوانان ایران و دارای بیش از ۵۰ حکم در مسابقات قهرمانی در سطح ملی است، ادامه داد: سالن پردیس هنوز قابل استفاده نیست، تشک مناسب نداریم، نیزه‌ها مطلوب نیستند و چند سال قبل مجبور شدم نیزه شخصی با هزینه خودم از خارج کشور خریداری کنم.

به دلیل نبود امکانات لازم در یزد، تمریناتم را در تهران دنبال می‌کنم

او اضافه کرد: کسی از ما حمایت نمی کند، حامی مالی ندارم، با هزینه شخصی تمرین می کنم و حتی برای انجام تمرینات هم باید به تهران مراجعه کنم چون یزد امکانات لازم را ندارد.

نبود برخی تجهیزات اولیه که نیاز حیاتی یک دوومیدانی کار برای حضور در مسابقات است موجب از دست دادن انگیزه برای ادامه کار استوی اظهار داشت: زیرساخت‌های دوومیدانی یزد برای قهرمانان، مدال‌آوران و علاقه‌مندان به این رشته پایه اصلا جوابگو و شایسته نیست و با این شرایط نباید دنبال معجزه بود و اگر اقدام عاجلی برای رفع مشکلات نشود افت می کنیم و از قهرمانی فاصله می گیریم.

وی گفت: نبود برخی تجهیزات اولیه که نیاز حیاتی یک دوومیدانی کار برای حضور در مسابقات است موجب از دست دادن انگیزه برای ادامه کار و در مجموع سدی برای کسب رکورد و موفقیت است و اگر فکر اساسی برای حل زیرساخت‌های این رشته مادر در یزد نشود سرمایه‌های موجود نیز یکی پس از دیگر از دست می‌روند.

عضو تیم ملی دوومیدانی ایران از مسئولان می‌خواهد نیم نگاهی به این رشته در استان یزد که از علاقه‌مندان و ظرفیت‌های انسانی بسیار خوبی برخوردار است داشته باشند و نگذارند به دلیل کمبود امکانات، جایگاه یزد در میان استان‌های کشور ضعیف شود.

کرد علی، نبود پوشش خبری مناسب از افتخار آفرینی ورزشکاران و بویژه دو و میدانی را از دیگر معضلات این حوزه در استان اعلام کرد و با قدردانی از ایرنا و روزنامه پیمان یزد که توجه ویژه‌ای به ورزش استان و افتخا آفرینی فرزندان آن دارد، حمایت بیشتر رسانه ها از جوانان ورزشکار را خواستار شد.

وی همچنین به اهمیت دیدن شدن ورزشکاران و پوشش اخبار این رشته در استان اشاره کرد که تاکنون به رغم وجود موفقیت‌ها اقدام مناسبی نشده و باید از این به بعد با همکاری فعالان رسانه به آن پرداخته شود که یک مطالبه مهم و برحق مدال‌آوران و ورزشکاران است.

کسب همه افتخارات در همه رده‌های سنی در ۱۶ سالگی

با مادر این قهرمان هم به گفت و گو نشستیم که خود را "طیبه خواجه بافقی" معرفی کرد و گفت: مربی سطح یک بین الملل و مدرس رسمی فدراسیون در رشته دو و میدانی و نایب رییس هیات دو و میدانی یزد هستم.

وی در مورد تلاشهای دخترش برای افتخار آفرینی در استان و کشور با قدردانی از باشگاه چادرملو و مدیریت آن، اظهار داشت: ۱۲ حکم کشوری سمیرا مربوط به سال ۹۷ و در زمانی که فقط ۱۶ سال داشت، می باشد.

وی از تلاش های مربیان سابق دخترش اقایان ایلیایی و خلفی و خانم حیدری قدردانی کرد و گفت: اکنون با آقای "ربانی" رکوردار پرش با نیزه کشور تمرین می کند.

وی یادآور شد: سمیرا، ورزش را از ۶ سالگی با ژیمناستیک شروع کرد و بعد از آن به سمت شنا رفت اما در ادامه با توصیه های من و دیگر دلسوزان به دو و میدانی روی آورد و ماندگار شد.

وی ادامه داد: سمیرا یک برادر ۱۶ ساله دارد که در دو و میدانی و فوتبال فعالیت می کند، سمیرا در مسابقات بین المللی سال ۲۰۱۹ در تهران، حائز رتبه سوم در پرش با نیزه شد و در آخرین مسابقات بین المللی با عنوان نوروزگاه که در اسفند پارسال برگزار شد با وجود صدور آی دی کارتش، بعلت مصدومیت از حضور در رقابتها انصراف داد.

مادر سمیرا، امکانات و تجهیزاتی که فدراسیون در اختیار ورزشکاران این رشته قرار می دهد را محدود دانست و گفت: متاسفانه هیات هم بودجه کافی ندارد و نمی تواند از قهرمانان حمایت کند .

نبود پوشش خبری مناسب از افتخار آفرینی ورزشکاران و بویژه دو و میدانی از دیگر معضلات این حوزه در استان یزد استرکورد لیگ جوانان سیمرا کردعلی سه متر و ۴۰ سانتمیتر است اما رکورد شخصی وی سه متر و ۵۰ سانتمیتر ثبت شده است؛ وی دارنده عنوان دومین رکوردار برتر تاریخ ایران در پرش با نیزه بانوان است.

قول واگذاری تشک پرش نیزه هنوز عملی نشده است

خواجه بافق تاکید کرد: وزیر وقت ورزش در زمان افتتاح پردیس ازادی قول دادند تشک پرش نیزه برای سالن تهیه کنند که هنوز عملی نشده که امیدواریم با پیگیری مسوولان استان عملی شود.

وی ادامه داد: سمیرا در سال ۹۷ وقتی یک دختر ۱۶ ساله بود در هر چهار رده سنی مسابقات کشوری شامل استعدادهای برتر در رده سنی نونهالان، مسابقات قهرمانی نوجوان، قهرمانی جوانان و قهرمانی بزرگسالان مدال و حکم کسب کرد.

بانوی یزدی رکوردار پرش با نیزه لیگ جوانان ایران: با نیزه شکسته، رکورد می‌زدم + فیلم

اما نکته مشترک گلایه ها و درد دل های همه قهرمانان ما در استان یزد که حائز رتبه های کشوری و اغلب هم عضو تیم ملی هستند نبود امکانات و تجهیزات، انجام تمرینات با هزینه شخصی در تهران، نداشتن حامی مالی و کم توجهی رسانه‌ها هست؛ دردهای مشترکی که باید برای آنها چاره اندیشی کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha