معاون وزیر راه و شهرسازی: تخریب هر پلاک فرسوده سبب ساخت سه واحد مسکونی می‌شود +فیلم

مشهد-ایرنا- معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری گفت: بدنبال تخریب و بازسازی هر پلاک فرسوده به طور متوسط در کشور سه واحد مسکونی اضافی ایجاد می‌شود، بنابراین بازسازی خانه‌های فرسوده به اندازه ساخت مسکن در زمین‌های خالی اهمیت دارد.

به گزارش ایرنا، محمد آیینی روز پنجشنبه در بازدید از روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بخش پروژه های بازآفرینی شهری و نوسازی مسکن در محلات فرسوده شهر مشهد در جمع خبرنگاران افزود: برای اجرای نهضت ملی مسکن به احیای بافت‌های فرسوده باید توجه کرد.

وی بیان کرد: وزیر راه و شهرسازی همواره بر اهمیت نوسازی در بافت‌های فرسوده تاکید دارد و از نظر وی نوسازی بناهای ناپایدار در بافت‌های فرسوده به اندازه ساخت مسکن در طرح نهضت ملی مسکن مهم است و زود بازده‌تر، اثربخش‌تر و مفیدتر از آن هم است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: خوشبختانه نوسازی مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری با توجه به وجود امکانات زیربنایی و روبنایی در این محدوده‌ها، از سرعت بالایی برخوردار است و بازآفرینی شهری به بازگشایی معابر در این محدوده‌ها با کمترین هزینه به شهرداری‌ها کمک می‌کند.

وی حفظ جان ساکنان در محلات فرسوده شهری را از اولویت‌های اصلی دولت سیزدهم برشمرد و افزود: ۳۳۸ هزار و ۲۱۹ واحد مسکونی پایدار و ناپایدار در بافت ناکارآمد شهر مشهد قرار دارند که از این تعداد ۶۴ درصد معادل ۲۱۶ هزار واحد مسکونی ناپایدار است، سرعت نوسازی بافت‌های فرسوده در همکاری با بانک‌ها تسهیل می‌شود.

آیینی از طرحهای بازآفرینی شهری در محلات فرسوده مشهد شامل تجمیع "گودال هنرمند" با پلاک ۳۹ و وسعت سه هزار و ۷۰۰ مترمربع متشکل از ۵۴ خانوار با سابقه ۴۰ ساله در منطقه سجادیه، "کلانتری آستانه پرست" در منطقه اطراف حرم، مراکز اقامتی در محله "علما"، نوسازی تک پلاک های محله "سجادیه" و "سرشور" دیدن و دستور لازم را برای تسریع در روند اجرای این طرح ها صادر کرد.

وی در ادامه این بازدید با حضور در دفتر توسعه محلی سجادیه و جلالیه واقع در منطقه ۵ شهرداری مشهد در گفت وگو با نمایندگان حلقه های میانی و معتمدین محل روند کار را از نزدیک رصد و مشکلات را احصا نمود.

هم اینک محدوده محلات هدف بازآفرینی ۹۶ شهر استان خراسان رضوی به اضافه شهر جدید بینالود مشخص و در سامانه "ستاد ملی بازآفرینی" بارگذاری شده که امکان ساخت و ساز و استفاده از تسهیلات بازآفرینی برای همه ساکنین و سازنده ها و مالکین بافتهای فرسوده و ناکارآمد شهری را مهیا کرده است.

بیشتر بخوانید:

نوسازی بافتهای فرسوده خراسان رضوی از مرز ۲۴ هزار واحد گذشت +فیلم

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha