۱۸ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۳۷
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85500463
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزون بر ۵۳۹ هزار هکتار از اراضی خراسان‌شمالی مستعد آتش سوزی است

بجنورد-ایرنا- فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: ۵۳۹ هزار و ۱۸۱ هکتار از اراضی استان مستعد آتش سوزی است که بیشترین مساحت آن در شهرستان های مانه و سملقان قرار دارد.

سرهنگ رضا اصیل روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهارکرد: نقاط مستعد آتش سوزی خراسان شمالی با توجه به پهنه بندی ها، مناطق جنگلی و مراتع است که به دلیل بارندگی ها و پوشش گیاهی مستعد حریق شده است.

وی افزود: اکنون گشت های شبانه روزی حریق در مناطق بحرانی و نیمه بحرانی استان با مشارکت دهیاران و همیاران طبیعیت فعال شده است.

آماده باش ۱۱ هزار همیار طبیعت

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: ۱۱ هزار نفر از همیاران طبیعت استان در آماده باش هستند تا در صورت وقوع هرگونه حریق برای اطفای آن اقدامات لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: نصب اطلاعیه حریق در سطح شهرستان ها و روستاها، تشکیل کمیته حفاظت حریق و مدیریت بحران و برگزاری مانور اطفای حریق در مناطق بحرانی از جمله اقدامات این اداره کل برای پیشگیری و وقوع هرگونه آتش سوزی در مراتع و جنگل ها است.

سرهنگ اصیل گفت: مناطق بحرانی حریق خراسان شمالی واقع در منطقه گلیل و سرانی شیروان، درکش مانه و سملقان، ارتفاعات بزداغی، دشت گرمه، چهار بید جاجرم، حاشیه جنگل گلستان، ارتفاعات آلاداغ و پارک گوی نیک راز و جرگلان است.

مردم همکاری کنند

وی با اشاره به گرمای فصل تابستان و در پیش بودن آتش سوزی در سطح جنگل ها و مراتع بیان کرد: توصیه می شود شهروندان بطری های پلاستکی را رها نکنند و در تفرجگاه ها بعد از روشن کردن آتش آن را با آب خاموش کنند.

سرهنگ اصیل اظهارکرد: همچنین به چوپانان توصیه می شود حتما از خاموش کردن آتش مطمئن شده و بعد منطقه را ترک کنند زیرا که بسیاری از آتش سوزی ها ناشی از سهل انگاری این افراد برای پخت غذا و درست کردن چایی است.

به گزارش ایرنا، گستره حوزه منابع طبیعی خراسان شمالی ۲ میلیون و ۴۱۲ هزار هکتار است که از این مساحت ۴۴۳ هزار هکتار اراضی جنگلی، ۱۸۳ هزار هکتار اراضی بیابانی و مابقی اراضی مرتعی را شامل می شود.

شهرستان سملقان، به عنوان گسترده ترین شهرستان خراسان شمالی، با توجه به همسایگی با پارک ملی گلستان، بیشترین گستره جنگل های استان را در خود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha