۱۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۰۰
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85500531
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انهدام باند سارقان کارت سوخت در ابهر

۱۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۰۰
کد خبر: 85500531
انهدام باند سارقان کارت سوخت در ابهر

زنجان – ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان ابهر از دستگیری هفت نفر شامل سرکرده و اعضای باند سارقان کارت سوخت جایگاهای سوخت سراسر کشور با کشف ۱۵۷ عدد کارت سوخت مسروقه خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس زنجان، سرهنگ کارآگاه هادی نوروزی روز پنجشنبه با بیان این مطلب، افزود: در پی دستگیری دو سارق کارت سوخت و بازجوئی های فنی مراتب شناسایی و دستگیری اعضای یک باند سازمان یافته در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا مأموران پلیس آگاهی با هماهنگی قضایی با به کارگیری شگردهای پلیسی موفق شدند سرکرده این باند را که خود اپراتور یکی از جایگاه های توزیع سوخت شهر تهران بود شناسایی و دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه او تعداد قابل توجهی کارت سوخت مسروقه پیدا شد، اظهار داشت: متهم با دسترسی به سامانه شرکت نفت اقدام به تغییر رمز و راه اندازی مجدد کارت سوخت های مسروقه کرده و سپس از طریق باند تشکیل شده اقدام به خرید و فروش کارت ها و سوخت سهمیه ای آن در جایگاه ها می کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان ابهر گفت: در این پرونده هفت نفر دستگیر شدند و در مجموع ۱۵۷ عدد کارت سوخت مسروقه کشف شد که تمامی متهمان پس از صدور قرار قضائی روانه زندان شدند.

رییس پلیس فتا زنجان: شهروندان از پرداخت بیعانه به سایت‌های واسط خرید خودداری کنند

رئیس پلیس فتا استان زنجان با اشاره به دستگیری یک نفر کلاهبردار اینترنتی، گفت: شهروندان هنگام مراجعه به سایت‌های واسط یا مشابه از پرداخت وجه تحت عنوان بیعانه خودداری کنند.

سرهنگ سیداحمد موسوی افزود: در پی شکایت و مراجعه حضوری یکی از شهروندان زنجانی مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی، با بررسی های صورت گرفته معلوم شد شاکی از طریق سایت دیوار برای خرید کالا اقدام، و پس از واریز وجه اجناسِ خریداری شده، فروشنده از ارسال کالا خودداری کرده و جواب‌ تلفن او را نداده است که این موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: با اقدامات فنی و پلیسی، متهم به‌هویت معلوم در استان زنجان مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و به پلیس فتا استان انتقال داده شد.

این مسئول انتظامی اظهار داشت: در تحقیقات اولیه متهم به چندین فقره کلاهبرداری با این شگرد در فضای مجازی اعتراف و اقرار کرد با درج تصاویر اجناس با برندهای معروف در سایتها و شبکه‌های اجتماعی پس از ترغیب شهروندان به پرداخت مبلغ اجناس خریداری شده، از ارسال کالا خودداری می کرده است.

موسوی گفت: کلاهبرداران سایبری با تبلیغات و درج آگهی جعلی مثل فروش کالا به قیمت پایین‌تر از ‌بازار، تحویل رایگان درب منزل، یا عودت کالا در صورت درخواست مشتری در کانال‌ها و صفحات شبکه های اجتماعی برای فریب و ترغیب کاربران فضای مجازی به خرید اقدام می کنند.

رئیس پلیس فتا زنجان گفت: شهروندان به هیچ وجه به تبلیغات فریبنده افراد در فضای مجازی توجه نکنند و کلیه اجناس مورد استفاده را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir با کارشناسان ما در میان بگذارند.


کشف لوازم خانگی قاچاق در ایجرود

فرمانده انتظامی شهرستان ایجرود گفت: در پی توقیف یک دستگاه سواری پژو تعداد ۱۷ دستگاه لوازم برقی خانگی قاچاق به ارزش تقریبی ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ محمد معصومی راد اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی حین رصد جاده های استان به یک دستگاه خودروی سواری پژو در محور بیجار - زنجان مشکوک شدند.

وی افزود: با اشراف پیرامونی و مراقبت های پلیسی، خودروی مورد نظر متوقف و در بازرسی از آن تعداد ۱۷ دستگاه لوازم خانگی قاچاق به ارزش تقریبی ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال کشف و ضبط شد.

این مقام انتظامی با اشاره به انتقال خودرو به پارکینگ، ادامه داد: در این راستا پرونده مقدماتی تشکیل و یک نفر راننده به همراه کالای مکشوفه به مراجع قضایی تحویل شد.

کشف زمین خواری در ایجرود
فرمانده انتظامی شهرستان ایجرود از کشف یک فقره زمین خواری و تصرف اراضی ملی به ارزش هشت میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "محمد معصومی راد" در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: برابر گزارش ارسالی، فردی که در یکی از روستاهای شهرستان ایجرود اقدام به تصرف غیر قانونی اراضی ملی کرده بود شناسایی شد.

وی افزود : ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی و با حضور کارشناس منابع طبیعی به محل مورد نظر از توابع شهر زرین آباد اعزام شدند که با بررسیهای میدانی انجام شده مشخص شد پنج هکتار از اراضی ملی به صورت غیر قانونی تصرف شده است.

این مقام انتظامی در شهرستان ایجرود تصریح کرد: در این رابطه یک نفر احضار و ضمن اعتراف به جرم ارتکابی با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

فرمانده انتظامی ایجرود ارزش اراضی ملی خلع شده را برابر با نظر کارشناسان هشت میلیارد ریال عنوان کرد.


دستگیری ۲۰ سارق با کشف ۵۱ فقره اموال مسروقه

فرمانده انتظامی شهرستان زنجان در پی دستگیری ۲۰ سارق از کشف ۵۱ فقره اموال سرقتی خبر داد.

سرهنگ "داود مرسلی" اظهار داشت: طرح زاجرات با هدف مقابله با سارقان در سطح شهرستان زنجان به اجرا درآمد.

وی افزود: این طرح با رویکرد امنیت محله محور در نقاط مختلف شهرستان اجرا و تعداد ۲۰ سارق دستگیر و ۵۱ فقره اموال مسروقه کشف شد.


حرکت دنده عقب غیرضروری دنا در زنجان مرگ دختربچه را رقم زد

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان از مرگ دختر بچه هشت ساله بر اثر دنده عقب غیرضروری سواری دنا و تصادف با کامیونت بادیسان خبر داد.

سرهنگ "محمدحسن خلجی" اظهار داشت: ساعاتی پیش گزارش تصادف یک دستگاه سواری دنا با یک دستگاه کامیونت بادیسان در کیلومتر ۸۰ اتوبان زنجان – قزوین گزارش و بلافاصله واحد گشت به محور اعزام شد.

وی افزود: با حضور ماموران در صحنه تصادف، مرگ یک سرنشین و جراحت راننده و سرنشین دیگر دنا تائید شد که مراتب انتقال مصدومان از طریق اورژانس انجام گرفت و کروکی توسط افسر کارشناس ترسیم شد.

خلجی تصریح کرد: گزارش اولیه؛ علت تامه این تصادف را حرکت دنده عقب غیر ضروری راننده دنا در اتوبان گزارش کرد که از ناحیه عقب با کامیونت بادیسان برخورد و منجر به مرگ سرنشین صندلی عقب دنا که یک کودک هشت ساله بود شد.

یک کشته و چهار مصدوم در واژگونی پراید

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان از واژگونی یک دستگاه سواری پراید در محور قزوین – زنجان خبر داد و گفت: در این سانحه راننده جان خود را از دست داد و چهار نفر مصدوم شدند.

سرهنگ خلجی گفت: در این سانحه، راننده در دم فوت کرده و چهار سرنشین خودرو هم به جهت جراحات وارده از طریق اورژانس به بیمارستان منتقل شدند که عیادت از مصدومان حاکی از حال عمومی نسبتا خوب آنها دارد.

خلجی تصریح کرد: کروکی ترسیمی افسر کارشناس علت تامه تصادف را بی توجهی به جلو به خاطر خواب آلودگی راننده گزارش کرد که انحراف راننده به طرفین و نهایتا برخورد شدید با بلوک های بین معابر منجر به واژگونی خودرو و بروز سانحه شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha