۲۷۵ واحد تولیدی همدان با رعایت الزامات محیط زیستی به چرخه تولید بازگشت

همدان - ایرنا- استاندار همدان با بیان اینکه توسعه صنعتی باید مبتنی بر حفظ محیط زیست باشد، گفت: ۲۷۵ واحد تولیدی راکد استان در عرصه های صنعتی،معدنی و کشاورزی طی فعالیت دولت سیزدهم با رعایت الزامات زیست محیطی به چرخه تولید بازگشت. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا قاسمی فرزاد روز پنجشنبه آیین گرامیداشت هفته محیط زیست با شعار "سهم من در تداوم حیات" اظهار کرد: همفکری، همنظری و هماهنگی بین مدیران استان در زمینه حفظ محیط زیست وجود دارد.

وی همچنین اضافه کرد: برای همه مدیران استان همدان رعایت الزمات و پیوست های محیط زیستی در اجرای برنامه ها و طرح ها مورد تاکید است و بر اساس تاکید و ابلاغ دولت مردمی هیچ طرحی در استان نباید بدون پیوست زیست محیطی آغاز و اجرا شود.

استاندار همدان گفت: اعتبارات مناسبی در سفر رییس جمهوری به همدان به محیط زیست اختصاص یافت که از این محل ارتقا شبکه پایش ، نصب و راه اندازی چهار ایستگاه پایش کیفی هوا و نمایشگر ، تجهیز مجموعه آزمایشگاه های این اداده کل و ادوات پایش آب و فاضلاب صورت گرفت.

به گفته قاسمی فرزاد، راه اندازی مرکز پایش و مانیتوریگ اداره کل محیط زیست، هوشمند سازی پایش از مناطق حفاظت شده لشگردر ملایر و خانگرمز تویسرکان، باز چرخانی پساب صنعتی و انسانی در راستای بهره وری از آب، افتتاح ۲۱ تصفیه خانه با ظرفیت ۲۵۰۰ متر مکعب در روز، بهسازی ۱۰ واحد تصفیه خانه در این مدت انجام شده است.

استاندار همدان نظارت بر اجرای قانون هوای پاک،نصب و راه اندازی غبارگیر برخی از واحدهای صنعتی نظیر کارخانه تولید سیمان، دولومیت و سیلیس کوبی ها، نظارت بر اجرای قانون مدیریت پسماند، بررسی و صدور مجوز ۶ طرح ، موافقت و تطابق۹۷ درصد استعلامات پروژه های صنعتی و خدماتی با ضوابط زیست محیطی را از جمله خدمات مثبت محیط زیست همدان دانست.

وی افزود: منابع اعتبارات انسانی محیط زیست همدان در بخش سرمایه تملک دارایی ۴۵۰ درصد افزایش داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha