۱۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۳۸
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85500619
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۸ پروژه نوسازی مدارس‌گیلان توسط خیرین در حال انجام است

رشت - ایرنا - رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز گیلان گفت: امسال ۳۸ پروژه در قالب ۱۶۸ کلاس درس را در دست اجرا داریم که به زودی به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایرنا، سیدابوالقاسم میرمسعودی لنگرودی روز پنجشنبه در بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز گیلان اظهار کرد: سال قبل ۳۶ پروژه در قالب ۱۵۸ کلاس درس تکمیل و به بهره برداری رسید همچنین زمینی به مساحت ۹۰ هزار متر مربع و ۱۰ واحد ساختمانی با زیربنای ۵۳۸ مترمربع در رشت احداث و به مجموعه آموزش و پرورش استان اهدا شده است.

وی افزود: در گیلان ۴۲۰ خیر مدرسه ساز فعال هستند که ۷۸ نفر آنان بانوان و ۳۴۲ نفر هم مردان خیر هستند و تاکنون ۲ هزار ۱۰۰ کلاس درس احداث و به مراکز آموزشی استان تقدیم کرده اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان نیز در این جشنواره با بیان اینکه آموزش و پرورش، کشور را به سمت پیشرفت و توسعه هدایت می کند، گفت: وجود فضاهای آموزشی و تجهیزات مناسب در آموزش بهتر بسیار مهم و اثرگذار است.

حسین محمدیان اظهار کرد: فعالیت فرهنگی خیرین مدرسه ساز کشور اقدامی بسیار ارزشمند بشمار می رود که تا ابد ماندگار است، آنها اموال و دارایی خود را در راهی صرف می کنند که آثار بسیار ماندگاری در امروز و آینده جامعه برجای می گذارد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز در این جشنواره گفت: اعتقاد به تعلیم و تربیت اعتقاد به توسعه پایدارست و این مهم زمانی حاصل می شود که در مدارس به توسعه عملی برسیم.

محمدحسین رمضانی اضافه کرد: کسانی که در امر مدرسه‌سازی فعالیت می کنند رویکردی انسان ساز دارند و هدفشان ساخت انسانهای اثرگذار در کشور است.

وی تصریح کرد: در استان گیلان ۲۳ ملک بعنوان مازاد برای مولدسازی شناسایی شده است که پس از ارزش‌گذاری و ارزش‌افزایی به مزایده گذاشته می شود تا در امر مدرسه سازی با اولویت اتمام پروژه های نیمه تمام هزینه شود.

وی اظهار کرد: اداره کل آموزش و پرورش گیلان بسته‌های رونق اقتصادی تهیه کرده که بر آن اساس املاکی که به فروش گذاشته خواهد شد در همان شهرستان هزینه می شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان اظهار کرد: در استان گیلان ۱۱ مدرسه با یک نفر دانش آموز، ۷۵ مدرسه زیر ۱۰ دانش آموز و ۳۴ مدرسه زیر پنج دانش آموز وجود دارد که با کادر کامل آموزشی تحت تعلیم و تربیت قرار می گیرند.

مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس گیلان نیز در این جشنواره زیربنای توسعه کشور را آموزش، پرورش و منابع انسانی کارآمد، متخصص و متعهد دانست و گفت: سرمایه های انسانی هر کشور در مدارس شکل می گیرد و بی شک اولویت برنامه های اجرایی کشوری که دغدغه توسعه پایدار دارد باید تقویت فضای آموزشی باشد.

علی دقیق ادامه داد: کشور ما سالها با تحمل تحریم های ظالمانه در ساخت فضاهای آموزشی با مشکلات و چالش های بسیاری مواجه بود اما خیرین مدرسه ساز با ساخت فضاهای آموزشی مناسب توانستند بخشی از این مشکلات را رفع کنند.

وی تصریح کرد: موفقیت ۶ ساله سازمان نوسازی مدارس کشور در راستای عملیاتی کردن فضاهای آموزشی با مشارکت خیرین تجربه کم نظیر و ارزشمندی بود که در این حوزه بدست آمد.

وی افزود: ساخت فضاهای آموزشی با مشارکت مردم تجربه موفقی در مردمی کردن اقتصاد بود که سایر دستگاههای اجرایی می توانند از آن برای تحقق شعار سال بهره گیرند.

دقیق یکی از اهداف سازمان تجهیز و نوسازی مدارس را حفظ خیرین حاضر و جذب خیرین جدید اعلام کرد و افزود: معتقدم در حفظ و نگهداری فضاهای آموزشی خیرساز باید کوشا باشیم؛ در این صورت دغدغه ای برای جذب خیر جدید نخواهیم داشت.

در این جشنواره از ۱۶ خیر مدرسه ساز استان گیلان تقدیر شد و از کتاب کارنامه و زندگینامه خیر مدرسه ساز سید ابوالقاسم میر مسعودی رونمایی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha