۱۷ خرداد ۱۴۰۳، ۲۱:۱۸
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85500829
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آتش‌سوزی اراضی جنگلی «آب انار» آبدانان بعد از ۴۸ ساعت مهار شد

ایلام-ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: آتش سوزی در اراضی ملی منطقه «آب انار» آبدانان بعد از ۴۸ ساعت تلاش ماموران آتش‌نشانی بطور کامل مهار شد.

یاسم خان‌محمدیان پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این حریق که از روز سه‌شنبه هفته جاری در اراضی طبیعی آب انار رخ داده بود، عصر امروز طی چند مرحله بطور کامل اطفا شد.

وی افزود: امروز با توجه به شیب تند و سخت مسیر منطقه، عملیات لکه‌گیری و پایش محل آتش‌سوزی انجام گرفت و البته نیروهای منابع طبیعی و آبخیزداری کماکان برای رصد عرصه، مراقبت و جلوگیری از بروز مجدد آتش در منطقه مستقر هستند.

خان‌محمدیان اضافه کرد: هرچند برآورد اولیه آتش سوزی یکصد هکتار است اما وسعت دقیق و علت بروز آن در حال بررسی است.

وی یادآور شد: در سال جاری تاکنون ۱۰ فقره آتش سوزی در اراضی مرتعی و جنگلی استان رخ داده که ۸۰ درصد آن بدلیل سرایت آتش پس از چرا در مزارع بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام از کشاورزان خواست تا از آتش زدن مزارع خود پس از چرا بپرهیزند زیرا عمده آتش سوزی اراضی ملی بدلیل سرایت از مزارع و عدم توانایی در مهار آتش توسط کشاورزان رخ می‌دهد.

وی همچنین به مردم و گردشگران توصیه کرد تا حد امکان از روشن کردن آتش در اراضی ملی خودداری کنند و در صورت روشن کردن آتش، حتما از خاموش بودن آن قبل از مراجعت به منزل مطمئن شوند.

به گزارش ایرنا، سال گذشته ۹ فقره آتش‌سوزی در اراضی ملی استان وقوع یافت و چندی قبل دادستان استان ایلام نسبت به آتش زدن «پس چرا» مزارع هشدار داده بود.

از گستره ۲ میلیون هکتاری استان‌ ایلام یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار آن را عرصه‌های طبیعی تشکیل می دهد.

شهرستان آبدانان در ۱۶۷ کیلومتری ایلام واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha