۱۸ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۱۹
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85501089
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه زنجان: نامزدها و هواداران اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند

زنجان - ایرنا نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان به ضرورت پرهیز از بد خلاقی های انتخاباتی از سوی نامزدها و طرفداران آنان تاکید کرد و گفت: فضای انتخاباتی باید اخلاقی باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های این هفته نماز جمعه زنجان افزود: انتخابات باید میدان مسابقه برای خدمت باشد نه صحنه جنگ برای کسب قدرت، شهید آیت الله رییسی مصداق کامل خدمت بود.

وی به ضرورت مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو اشاره کرد و افزود: مشارکت حداکثری در انتخابات مکمل حماسه بدرقه شهدای خدمت است.
امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان. خود به موضوع جمعیت اشاره کرد و گفت: آینده کشور از جهت جمعیت هولناک است، چرا که میزان زاد و ولد در کشور وضعیت نگران کننده دارد و جزو پایین ترین ها در دنیاست.
وی ادامه داد: بحران جمعیت، یک سونامی و از سیل هم خطرناک تر است، سالمندی جمعیت نشاط و توان نیروی انسانی را از بین می برد و طولی نمی کشد یک سوم جمعیت کشور به سن سالمندی برسند.
امام جمعه زنجان به آمار نگران کننده سقط جنین در جامعه اشاره کرد و گفت: نرخ رشد جمعیت به زیر یک درصد رسیده و این حاکی از وضعیت وحشتناکی است.
وی به اول ذی الحجه سالروز ازدواج حضرت امام علی (ع) و حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا (س) اشاره کرد و گفت: ازدواج آسان باید مورد توجه خانواده ها باشد و تشریفات آن را باید کمتر کرد.

حجت الاسلام خاتمی به ضرورت تبیین معرفت ائمه اطهار(ع) در ابعاد معنوی، اخلاقی و سبک زندگی و سیاسی اشاره کرد و افزود: بالاترین ارزش ها، نیکی ها و نعمت ها، قبول ولایت اهل بیت علیهم السلام است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه اگر شیعه اهل بیت(ع) هستیم باید تلاش کنیم تا راه آنان را بپیماییم، خاطرنشان کرد: هدف همه ائمه اطهار علیهم السلام این بود که جامعه اسلامی ایجاد کنند و این مهم بدون حکومت اسلامی میسر نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha