رییس جمهور آینده باید توانایی حفظ منافع کشور در منطقه و جهان را داشته باشد

کرمانشاه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در ۱۴ خرداد سالروز ارتحال امام خمینی (ره) درباره انتخابات گفت: رییس جمهور آینده باید توانایی حفظ و تثبیت منافع کشور در منطقه و جهان را مانند رییس جمهور شهید داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله غفوری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کرمانشاه؛ اعتقاد به مبانی انقلاب اسلامی، آگاه و بصیر را از دیگر ویژگی های بارز رییس جمهور آینده کشور عنوان کرد و از مردم خواست به فردی رای دهند که چنین خصوصیاتی داشته باشد که شبانه روز در میدان و در حال خدمت مانند رییس جمهور شهید باشد.

وی پر کردن خلاء های فرهنگی و اقتصادی را ۲ خواسته و مطالبه بحق مردم و مقام معظم رهبری از رییس جمهور آینده برای حل مشکلات و مسائل کشور دانست و گفت: رییس جمهور آینده همچنین باید توانایی تبدیل استعداد های فراوان بالقوه کشور در ابعاد مختلف را به بالفعل را داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین غفوری برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پس از ۵۰ روز از شهادت رییس جمهور پیشین را نشانه اقتدار نظام جمهوری اسلامی دانست و از مردم خواست در این انتخابات که برحسب اتفاق و ضرورت در این برهه زمانی حساس پیش آمده مانند انتخابات گذشته حماسه سازی و با مشارکت بالا شرکت کنند.

ازدواج آسان و ساده سنت پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) است

امام جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اول ماه ذی الحجه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه الزهرا (س) و مناسبت روز ازدواج در کشورمان؛ ازدواج ساده و آسان را سنت پیامبر (ص) و ائمه اطهار(ع) معرفی کرد و از خانواده ها خواست در بحث مهریه، جهیزیه، شیر بهاء و دیگر ملزمات این امر مقدس سختگیری نکنند و آسان بگیرند.

حجت الاسلام و المسلمین غفوری سختگیری در ازدواج را عامل اصلی دیر ازدواج کردن جوانان در کشور اعلام کرد و گفت: مگر بزرگترها و پدر و مادرهای ما اول ازدواج با چه امکاناتی ازدواج کردند که حالا از جوانان می خواهیم اول زندگی همه شرایط و امکانات و وسایل را فراهم کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در خطبه اول نماز جمعه با اشاره به سالروز شهادت امام جواد (ع) امام نهم شیعیان به ویژگی های شخصیتی این امام همام پرداخت و این روز را به همه مسلمانان تسلیت گفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha