ساخت ۵۲ هزار خانه، رهاورد دولت شهید رئیسی در گلستان

گرگان- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان گفت: از زمان شروع فعالیت دولت سیزدهم تاکنون ساخت بیش از ۲۲ هزار واحد مسکونی در بخش مسکن روستایی، ۲۰ هزار واحد مسکونی در بخش خودمالکی، بیش از هشت هزار واحد مسکونی در نهضت ملی مسکن در اراضی دولتی و ۶ هزار واحد مسکن در بافت فرسوده گلستان آغاز شده که بسیاری از آن به سرانجام رسید.

سیدمهدی مهیائی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا همچنین اظهار کرد: در ابتدای استقرار دولت سیزدهم هزار و ۲۰۰ پروژه نیمه‌تمام در استان گلستان وجود داشت که با همت جهادی دولت شهید رئیسی تعداد پروژه‌های نیمه‌تمام استان به ۸۰۰ پروژه رسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان افزود: این استان پارسال در ۲ مرحله ارزیابی انجام‌شده از سوی سامانه مدیریت و نظارت بر توسعه استان‌های کشور، جزو پنج استان نخست کشور قرار گرفت، در این سامانه پروژه‌های عمرانی افتتاحی و بهره‌برداری شده و میزان اعتبار تخصیص یافته در استان‌های کشور بررسی و ارزیابی می‌شود.

مهیایی با بیان اینکه اعتبارات شهرداری‌های گلستان در دولت سیزدهم با رشد ۱۲۰ درصدی از ۱۹ هزار میلیارد ریال به ۴۲ هزار میلیارد ریال رسید، افزود: همچنین در ارزیابی انجام‌شده از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، ۲۵ شهرداری از مجموع ۳۵ شهرداری در استان گلستان حائز رتبه عالی و ۱۵ شهرداری رتبه خیلی خوب را کسب کردند.

ساخت ۵۲ هزار مسکن؛ رهاورد دولت شهید رئیسی در گلستان

وی اضافه کرد: پس از ارزیابی ۹۲۰ دهیاری استان گلستان، ۳۱۵ دهیاری حائز رتبه عالی و ۵۵۰ دهیاری رتبه خیلی خوب را کسب کردند و اعتبارات دهیاری‌ها در دولت سیزدهم بیش از ۵۰۰ برابر رشد داشته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان احیای خلیج گرگان را اقدام شاخص دولت شهید رئیسی در گلستان برشمرد و توضیح داد: لایروبی ۱۱.۵ کیلومتر از خلیج گرگان با پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از خشک‌شدن بیش از ۶۰ هزار هکتار از زمین کشاورزی مستعد تبدیل به کانون ریزگرد جلوگیری کرد.

مهیایی به برگزاری بیش از ۵۰ جلسه ستاد راهبردی برای جزیره آشوراده با حضور استاندار گلستان در تهران اشاره کرد و افزود: در نهایت اقدامات انجام‌شده در خصوص پروژه طبیعت‌گردی و گردشگری جزیره آشوراده به اخذ تمامی مجوزهای لازم انجامید و در نتیجه، طرح هادی روستای آشوراده بازنگری شده و بخش‌های مختلف از جمله اردوگاه دانش‌آموزی و قلعه روس‌ها در دست احیا و بازسازی قرار دارد.

وی با بیان اینکه در دولت شهید رئیسی بیش از ۶۰ هزار میلیارد ریال برای بهبود راه‌های استان گلستان تخصیص یافت، یادآور شد: همچنین بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال در بخش آب استان گلستان هزینه شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان به تخصیص ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه فاصلاب گنبدکاووس اشاره کرد و گفت: فاز نخست این پروژه پس از ۳۴ سال چشم‌انتظاری ۱۵۰ هزار نفر از گنبدی‌ها در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید.

مهیایی اتمام آبرسانی به کلاله را از دیگر اقدامات شاخص دولت شهید رئیسی در گلستان اعلام کرد و توضیح داد: پارسال در این زمان مردم کلاله بیش از ۲۰ ساعت از شبانه‌روز با مشکل قطعی آب دست و پنج نرم می‌کردند که طرح آبرسانی به کلاله که برای افق ۱۴۱۴ ترسیم شده بود با حمایت دولت سیزدهم و با هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha