۱۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۰۸
کد خبر: 85501798
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۶ درصد خون اهدایی در گلستان مربوط به زنان است

۱۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۰۸
کد خبر: 85501798
۶ درصد خون اهدایی در گلستان مربوط به زنان است

گرگان- ایرنا- مدیرکل انتقال خون گلستان گفت: ۶ درصد جمعیت اهداکننده خون در استان بانوان هستند که تلاش ما نهادینه‌سازی فرهنگ اهدای خون در جامعه به ویژه زنان است تا مادران بتوانند اعضای خانواده را برای این کار نیکو تشویق و ترغیب کنند.

به گزارش ایرنا، فاطمه محمدی روز شنبه در آیین بزرگداشت روز جهانی اهداکنندگان و تجلیل از اهداکنندگان برتر گلستان با اشاره به اینکه سالانه ۱۵۰ هزار زن باردار با اهدای خون از مرگ حتمی نجات پیدا می‌کنند، گفت: اختصاص ۲۴ خرداد به عنوان روز جهانی اهدای خون گویای جایگاه و ارزش اجتماعی اهداکنندگان خون است.

وی «اهداکننده خون مچکریم» را شعار امسال روز جهانی اهدای خون برشمرد و افزود: فرآورده‌های خونی سالانه جان میلیون‌ها نفر را از مرگ حتمی نجات می‌دهد. خون قابل ساختن نیست و تنها منبع تامین‌کننده آن اهداکنندگان هستند.

مدیرکل انتقال خون استان گلستان، تامین خون سالم و کافی برای بیماران را هدف اصلی سازمان انتقال خون برشمرد و گفت: ذخیره خونی استان ۱۰ روز است، اگرچه نیاز به گروه‌های خونی همیشگی است اما در حال حاضر کمبودی در گروه‌های خونی وجود ندارد.

به گفته محمدی؛ پارسال ۶۶ هزار واحد اهدای خون در گلستان انجام شده که نسبت به سال ماقبل ۱۰ درصد افزایش داشت.

وی تاکید کرد: گلستان چهار پایگاه ثابت انتقال خون دارد و با وجود فعالیت پایگاه‌های سیار در مناطق فاقد پایگاه ثابت، ایجاد پایگاه‌های انتقال خون در سایر شهرستان‌ها در دستور کار است.

به گفته محمدی؛ رده سنی ۲۰ تا ۳۵ سال بیشترین اهداکنندگان خون در استان گلستان را تشکیل می‌دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha