۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۱۷
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85552931
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

رشد ۹ درصدی اهدای خون در شرق گلستان

۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۱۷
کد خبر: 85552931
رشد ۹ درصدی اهدای خون در شرق گلستان
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس- ایرنا- مدیر پایگاه انتقال خون گنبدکاووس که حوزه فعالیت آن هفت شهرستان شرق استان گلستان است، از رشد ۹ درصدی اهدای خون توسط اهالی منطقه خبر داد و گفت: از اول فروردین امسال تاکنون ۹ هزار و ۸۶۴ واحد خون در این منطقه اهدا شد.

محمدرضا رفعت روز سه‌شنبه به‌مناسبت ۹ مرداد روز اهدای خون در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع اهدا کنندگان خون شرق استان گلستان ۶۸۶ نفر از بانوان بودند که شمار آنها هفت درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

وی بابیان اینکه بیشتر اهدا کنندگان خون شرق گلستان از گروه سنی ۲۸ تا ۳۸ سال هستند، اضافه کرد: ۶ هزار و ۲۳۸ نفر از اهدا کنندگان معادل ۶۳ درصد به صورت مستمر خون اهدا می‌کنند.

به گفته رفعت، هزار و ۴۲۱ نفر از اهدا کنندگان خون در سال جاری برای بار نخست خون اهدا کردند که ۱۴ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل بودند.

رشد ۹ درصدی اهدای خون در شرق گلستان
محمدرضا رفعت مدیر پایگاه انتقال خون گنبدکاووس

مدیر پایگاه انتقال خون گنبدکاووس همچنین با قدردانی از اهالی نوعدوست شرق گلستان در اهدای خون و با تاکید برضرورت استمرار این کار خداپسندانه، گفت: خون‌های اهدایی علاوه بر تامین خون مورد نیاز حدود ۵۰۰ بیمار خاص (تالاسمی، هموفیلی و دیالیز)، به مصارف بیمارانی که عمل جراحی انجام دادند، حادثه دیدگان سوانح رانندگی و زنان باردار نیازمند خون در ۱۱ مرکز بیمارستانی این منطقه می‌رسد.

وی با اشاره به فعال بودن ۱۰ تخت ثابت و سیار در پایگاه انتقال خون گنبدکاووس، افزود: باتوجه حوزه فعالیت این پایگاه که هفت شهرستان واقع درشرق استان گلستان است، علاوه بر کمبود تخت، کمبود نیروی انسانی و پایگاه در دیگر شهرهای این منطقه مشهود است.

رفعت اضافه کرد: برای رفع کمبودها نیاز به حمایت بیشتر مسئولان و جامعه نیکوکاران منطقه شرق گلستان برای در اختیار گذاشتن مکانی مناسب خون‌گیری داریم.

به گفته وی به‌جز گنبدکاووش و مینودشت، در دیگر شهرستان‌های شرق گلستان، مکانی مناسب برای خون‌گیری وجود ندارد.

مدیر پایگاه انتقال خون گنبدکاووس ادامه داد: برای خون‌گیری از علاقمندان در شرق گلستان، تیم سیار این پایگاه در هر یک از روزهای هفته به یکی از شهرستان‌ها مراجعه می‌کنند.

رفعت بیان کرد: فرسودگی خودرو تیم‌های سیار و ضرورت جایگزین کردن آن با خودرو نو و نداشتن سردخانه نگهداری «پلاسما» خون از دیگر کمبودهای پایگاه انتقال خون گنبدکاووس است.

نیمی از جمعیت حدود ۲ میلیون نفری گلستان در هفت شهرستان «گنبدکاووس، رامیان، آزادشهر، مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه» واقع درشرق این استان سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha