۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۵۸
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85573607
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پایگاه‌های خونگیری ویژه جاماندگان اربعین در گلستان فعال می‌شود

گنبدکاووس- ایرنا- مدیرکل انتقال خون گلستان از فعال شدن پایگاه‌های ثابت و سیار خونگیری ویژه جاماندگان اربعین در شهرها و روستاهای استان خبر داد و گفت: مردم نیک اندیش استان برای ادای نذر خون اربعینی می‌توانند از صبح روز چهارشنبه به این پایگاه‌ها مراجعه کنند.

فاطمه محمدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: علاوه بر فعالیت چهار پایگاه ثابت انتقال خون در گرگان، گنبدکاووس، بندرگز و علی‌آبادکتول در قالب پوشش نذر خون اربعینی از ۳۱ مرداد تا چهارم شهریور اتوبوس و تیم‌ها سیار خونگیری با حضور در نقاط مختلف گلستان آماده پذیرش مراجعه کنندگان هستند.

وی افزود: طبق برنامه ریزی در کنار فعالیت صبح و عصر پایگاه‌های ثابت، ۳۱ مرداد تیم سیار خونگیری در هلال احمر بندرترکمن و مسجد جامعه کلاله و اتوبوس سیار هم در موکب اهدای خون در خیابان شهید رجایی گرگان که این روزها به نام خیابان اربعین نام گذاری شده مستقر هستند.

مدیرکل انتقال خون گلستان ادامه داد: یکم شهریور هم تیم سیار خونگیری در کانکس شهدای منا آق‌قلا، دوم شهریور در خیابان شهید رجایی گرگان و سوم شهریور در مرکز بهداشت گمیشان، پزشک قانونی گرگان و اتوبوس خونگیری هم در مسجد جامع آزادشهر مستقر خواهند بود.

محمدی افزود: چهارم شهریور مصادف با روز اربعین علاوه بر استقرار تیم سیار در مسجد جامع روستای مازیاران گرگان، پایگاه ثابت خونگیری گرگان هم فعال است.

وی گفت: از اول فروردین امسال تا ۲۹ مرداد در مجموع ۳۴ هزار و ۴۸ نفر برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون ثابت و سیار گلستان مراجعه کردند که ۲۹ هزار و ۸۷۱ نفر از آنان موفق به اهدا شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶.۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی تعداد اهدا کنندگان مستمر خون در گلستان را ۱۹ هزار و ۲۹ نفر اعلام کرد و افزود: از مجموع اهدا کنندگان خون در استان در این مدت ۲ هزار و ۴۱ نفر را بانوان تشکل می‌دهند.

مدیرکل انتقال خون گلستان بیان کرد: ذخیره خونی استان با افزایش مراجعه مردم برای اهدا به نقطه امن ۱۰.۵ روز رسید که امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.

زنان و مردان از ۱۸ سال تا سن ۶۰ سالگی و در صورت اهداکننده مستمر بودن تا سن ۶۵ سالگی می‌توانند خون اهدا کنند.

جمع‌آوری خون از داوطلبانِ اهدای خون و آماده سازی آن برای نجات بیماران و مصدومان، ایجاد پایگاه در بیمارستان‌ها و واحدهای سیار و ثابت جهت تهیه خون، ثبت اطلاعات لازم به منظور دعوت برای اهدای خون به هنگام ضرورت و توزیع خون و فرآورده‌های آن به مراکز درمانی و بیمارستان ها از جمله وظایف سازمان انتقال خون ایران است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha