رئیس سابق کمیته امنیت کنست: اسرائیل از آغاز عملیات طوفان الاقصی ناتوان بوده است

تهران - ایرنا - رئیس سابق کمیته روابط خارجی و امنیت کنست رژیم اسرائیل، گفت: ما باید درک کنیم که از هفتم اکتبر ( شروع عملیات طوفان الاقصی) در یک ناتوانی راهبردی غم انگیز بوده ایم.

به گزارش روز شنبه ایرنا ، رسانه های رژیم صهیونیستی به نقل از « زوی هاوزر» رئیس سابق کمیته روابط خارجی و امنیت کنست (مجلس) این رژیم، نوشتند: درس عملیات هفتم اکتبر ( طوفان الاقصی) این است که باید آینده را بر اساس توانمندی ها بررسی یا درک کنیم، نه بر اساس آرزوها.

وی افزود: هفتم اکتبر تمرینی زنده است در مقابل آنچه در آینده پیش روی ما خواهد بود.

رئیس سابق کمیته روابط خارجی و امنیت مجلس رژیم اسرائیل با بیان اینکه اسرائیل قدرت غلبه بر حزب الله را ندارد، افزود: اسرائیل قدرت انجام هیچ واکنشی به اتفاقات در شمال سرزمین های اشغالی فلسطین را ندارد، زیرا حدود ۱۰۰ هزار نفر آواره وجود دارد و این یک وضعیت از سال ۱۹۴۸ بی سابقه بوده است.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، در پاسخ به چند دهه جنایت رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام طوفان الاقصی را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع این رژیم اشغالگر آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش‌بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. در مقابل نیز، رزمندگان مقاومت فلسطین تلفات و خسارت‌های زیادی به نظامیان صهیونیست در نبرد زمینی وارد کرده‌اند.

همچنین حزب‌الله لبنان در چند ماه گذشته در پی جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در نوار غزه و نسل‌کشی فلسطینیان در این منطقه، مواضع نظامی این رژیم را در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده است؛ موضوعی که سبب هراس صهیونیست‌های شهرک‌نشین در این مناطق شده است.

تاکنون ده‌ها هزار صهیونیست از ترس حملات مقاومت از شهرک‌های نزدیک مرزهای لبنان خارج شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha