۱۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۵۱
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85502314
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حفظ هویت روستا ضامن تقویت امنیت و توسعه کشور است

۱۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۵۱
کد خبر: 85502314
حفظ هویت روستا ضامن تقویت امنیت و  توسعه کشور است

کاشان _ ایرنا _ معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور گفت: حفظ هویت روستا ضامن تقویت امنیت و توسعه کشور است.

به گزارش ایرنا، مهیار نورعلی، روز شنبه در همایش دهیاران و بخشداران استان اصفهان در مشهداردهال افزود: مسیر توسعه کشور از روستا می گذرد، باید تلاش کنیم تا روستاهای کشور توسعه یافته و خودکفا شوند.

وی اظهار کرد: بعضی از روستاهای کشور سابقه تاریخی چند هزار ساله دارند و حفظ آن ها ضرورت دارد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور هم گفت: برای توانمندسازی دهیاری ها به دنبال ایجاد بستر درآمدی پایدار برای روستاها هستیم، با تفاهم نامه ای که با پست بانک و بانک کشاورزی منعقد کردیم وام هشت درصد کشاورزی با بازپرداخت پنج ساله ارائه می شود و دهیاران می توانند ظرفیت های اقتصادی روستا را احصا کرده و از سرمایه گذار داخلی و خارجی برای به فعلیت رساندن ظرفیت های بالقوه روستا استفاده کنند.

مجتبی رضازاده افزود: اگر ظرفیت های اقتصادی روستا فعال شود شاهد مهاجرت معکوس از شهر به روستا خواهیم بود.

وی اظهار کرد: نبود بستر درآمد پایدار مهم ترین مشکل دهیاری هاست، روستاها مملو از ظرفیت است و دهیار باید آموزش دیده و بتواند بستر درآمدی در روستا ایجاد کند.

مشهد اردهال در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی کاشان قرار دارد.

کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر، پرجمعیت‌ترین شهر اصفهان پس از مرکز این استان و بیست و هشتمین شهر پرجمعیت ایران محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha