استاندار فارس: هیاتی متشکل از افراد پاکدست بر ورزشگاه پارس شیراز نظارت داشته باشد

شیراز- ایرنا - استاندار فارس تاکید کرد : هیاتی متشکل از افراد پاکدست، فنی، متخصص و توانمند بر اجرای تکمیل ورزشگاه پارس فعال و نظارت داشته باشند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس دکتر محمد هادی ایمانیه روز دوشنبه در حاشیه بازدید از ورزشگاه پارس شیراز بیان کرد: قسمت‌های قابل استفاده این مجموعه ورزشی باید در چرخه بهره‌برداری قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در صورتی که بخواهیم استفاده از این مجموعه را منوط به تکمیل ۱۰۰ درصدی مجموعه ورزشی آن کنیم، قسمت‌های ابتدایی تکمیل شده قابلیت استفاده خود را از دست خواهند داد و مجدداً نیازمند اعتبارات بیشتری برای بازسازی آنها خواهیم بود از این رو هر قسمتی از این مجموعه که تکمیل می‌شود باید بلافاصله‌ در چرخه بهره‌برداری و استفاده قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در فارس با گلایه از زمان بر شدن تکمیل این ورزشگاه گفت: برای همه مسائل مربوط به این ورزشگاه باید راه حل درون استانی ارائه شود، راه‌های مختلفی وجود دارد که باید از طریق اداره کل ورزش و جوانان فارس پیگیری شود.

وی افزود: تا زمانی که ورزش جوانان استان مجدانه و با انگیزه در تکمیل و استفاده طرح‌های ورزشی استان وارد نشود، شاهد اتفاق جدیدی در تکمیل و توسعه مجموعه‌های ورزشی نخواهیم بود.

استاندار فارس: هیاتی متشکل از افراد پاکدست بر ورزشگاه پارس شیراز نظارت داشته باشد
ورزشگاه پارس

استاندار فارس با اشاره به اینکه پرداخت اعتبارات برای تکمیل و نگهداری مجموعه‌های ورزشی، منوط به ارائه ضمانت استفاده از این ورزشگاه‌ها در زمان معین خواهد بود، گفت: تامین منابع و پرداخت هزینه برای این مجموعه‌ها صرفاً به شرطی صورت می‌پذیرد که ضمانت استفاده در تاریخ مشخص، توسط مدیران داده شود.

تاریخچه ورزشگاه ۵۰ هزار نفری شیراز

به گزارش خبرنگار ایرنا، در سال ۱۳۷۴ که فوتبال فارس حال و روز خوبی داشت،جرقه ساخت یک ورزشگاه بزرگ در شهر شیراز زده شد که ابتدا قرار بود این ورزشگاه در شهرک صدرا در شمال غرب شیراز ساخته شود اما این امر میسر نشد.

پس از آن بحث ساخت این ورزشگاه به منطقه شهرک گلستان شیراز و جایگاه نمایشگاه کنونی باز هم در غرب شیراز کشیده شد و با وجود کلنگ خوردن در این منطقه،این مکانها هم تغییر کرد و کار به منطقه سوم در جنوب شیراز کشیده شد.

در سال ۱۳۷۶ در زمانی که غلامرضا صحراییان استاندار فارس بود، احداث این ورزشگاه جدی تر شد و کلنگ ساخت آن در جنوب شهر شیراز و در منطقه ای به نام میانرود برای همیشه به زمین زده شد.

در این سال ها آنچه باعث شده کار ساخت این ورزشگاه به تاخیر بیفتد، بودجه های کم و عدم تخصیص به موقع آن بوده که همین امر سبب شد کار ساخت این ورزشگاه طولانی و به قول برخی مردم به اثر باستانی تبدیل شود.

انتظار ها به پایان رسید، ورزشگاه تکمیل نیست

سرانجام انتظارها به پایان رسید و ورزشگاه ۵۰ هزار نفری پارس شیراز (در منطقه میانرود) پس از۲۱ سال انتظار، بهار ۹۶ با حضور وزیر وقت ورزش و جوانان افتتاح شد اما این پایان کار نبود چرا که به گفته مسئولان ورزش، این ورزشگاه با عجله افتتاح شده بود و شرکت توسعه و تجهیز وزارت ورزش و جوانان مجری این طرح باید ورزشگاه را تکمیل می‌کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha